کد مطلب: 

204279

توییتر تبلیغات دو رسانه‌ی روسی را ممنوع می‌کند

توییتر اعلام کرده است که با توجه به برآورد سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از تلاش اسپوتنیک و آرتی برای اخلال در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، دیگر از این دو رسانه عمده روسی تبلیغ نمی‌پذیرد.
توییتر تبلیغات دو رسانه‌ی روسی را ممنوع می‌کند

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، شرکت توییتر می‌گوید این تصمیمش فورا اجرایی می‌شود و همه حساب‌های مرتبط با اسپوتنیک و آرتی را در برمی‌گیرد.

به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا، اتهام‌های متعددی درباره ارتباط ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ وو روسیه مطرح شده و دولت روسیه به تلاش برای مداخله در انتخابات آمریکا متهم شده است.

مارگاریتا سیمونیان، سردبیر ارشد آرتی، گفته است که این تصمیم توییتر را "مایه تاسف" خوانده است. یکی دیگر از مدیران آرتی هم هر گونه نقش در "اقدامات غیرقانونی آنلاین" را رد کرده و گفته است این رسانه به دنبال تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا در جهت خاصی نبوده است.

وزارت خارجه روسیه هم با محکوم کردن تصمیم توییتر آن را خم کردن در مقابل دستگاه اطلاعاتی آمریکا دانسته و از "یک گام خصمانه دیگر" برای محدودیت بیشتر رسانه‌های روسی در آمریکا انتقاد کرده است.

توییتر می‌گوید با بررسی عملکردش در مقطع انتخابات ۲۰۱۶ سیاست تبلیغاتی جدیدش را تدوین کرده و آنچه امروز اعلام شده تصمیم ساده‌ای نبوده است.

شرکت توییتر همچنین می‌گوید مبلغی معادل درآمدش از تبلیغات اسپوتنیک و آرتی را به پژوهش‌های مستقل درباره استفاده از توییتر در فعالیت‌های مدنی، انتخابات و از جمله انتشار اطلاعات جعلی، اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-27 09:57

افزودن دیدگاه جدید