کد مطلب: 

204232
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در همایش جویشگر بومی:

جویشگرها با افزایش رضایت‌مندی کاربران، خلق ثروت می‌کنند

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: جویشگر، موتوری است که دانشی را دریافت می کند و با دسته بندی و تحلیل اطلاعات این دانش را به ثروت تبدیل کرده و این ارزش را برای کاربر ایجاد می کند و جویشگر با بالا بردن رضایت مندی کاربران، برنامه‌ی اقتصادی ایجاد کرده و خلق ثروت می‌کند.
جویشگرها با افزایش رضایت‌مندی کاربران، خلق ثروت می‌کنند

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر امیرحسین دوایی، در دومین همایش جویشگر بومی با اشاره به ایجاد کسب و کارهای IT در کشور، گفت: هر سرویسی که در کسب و کار حوزه‌ی IT و حوزه های دیگر ایجاد می شود باید از لحاظ اقتصادی به نقطه‌ی پایداری برسد و در غیر این صورت در نقطه ای متوقف شده و از صحنه حذف می شود.

وی به بررسی مدل های اقتصادی جویشگرها در دنیا و مقایسه با جویشگرهای بومی در ایران پرداخت و تاکید کرد: جویشگرهای بین المللی هدف خود را چند 10 میلیارد کلیک در روز تعیین می کنند که با هدف جویشگری با چند میلیون نفر کلیک متفاوت است.

دوایی ادامه داد: در حوزه‌ی IT در آسیای شرقی قیمت این سرویس ها بین 130 تا 160 دلار به ازای هر کاربر است؛ به این معنی که اگر تعداد کاربر از رقمی بالاتر شود ارزشی ایجاد می کند که مبنای ارزش بنیادی سهام آن شرکت است. بر همین اساس همه چیز به کاربر برمی گردد و اهمیت کاربر در این حوزه را نشان می دهد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات به اهمیت بهینه سازی موتورهای جستجو در این حوزه اشاره کرد و گفت : جویشگر، موتوری است که دانشی را دریافت می کند و با دسته بندی و تحلیل اطلاعات این دانش را به ثروت تبدیل کرده و این ارزش را برای کاربر ایجاد می کند و جویشگر با بالا بردن رضایت مندی کاربران، برنامه‌ی اقتصادی ایجاد کرده و خلق ثروت می‌کند.

وی تصریح کرد: البته جویشگرها از ارایه‌ی خدمات به دیگران نیز درآمد دارند اما اصل خدمات جویشگرها به تبلیغات هوشمند اختصاص دارد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه شاید ارزش ایجاد شده در جویشگرها کاربرد 100 درصدی نداشته باشد، تاکید کرد: جویشگرهای محلی ما به لحاظ حجم اقتصاد، همه جهان را نمی توانند پوشش دهند و می توانند از سرویس های داخلی استفاده کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-24 14:43

افزودن دیدگاه جدید