کد مطلب: 

204220

١۵ ماراتن تولید محتوی دیجیتال فرهنگی در کشور برگزار می‌شود

مشاور معاون علمی وفناوری ریس جمهوری گفت: قصد داریم تا پایان سال ١۵ ماراتن تولید محتوی دیجیتال فرهنگی درسایر استانها برگزار کنیم.
١۵ ماراتن تولید محتوی دیجیتال فرهنگی در کشور برگزار می‌شود

به گزارش سیتنا، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، در رابطه با ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی کردستان گفت: در این رویداد تاکید ویژه بر صنایع فرهنگی است زیرا بر خلاف گذشته که صنایعی چون نفت، گاز و پتروشیمی در توسعه اقتصادی حائز اهمیت ویژه بود، امروزه صنایع فرهنگی از این جایگاه برخوردار است و کشورهایی می توانند در آینده موفق باشند که در این حوزه سرمایه گذاری کرده باشند. صنایع فرهنگی در واقع آن گونه‌ از صنعت است که به خلق ایده، تولید و توزیع محصولات و خدماتی می‌پردازد که ماهیت فرهنگی دارد و مخاطب آن‌ها جنبه‌های فرهنگی فرد و جامعه است.

وی توضیح داد: دراین رویداد افراد صاحب ایده در زمینه سرویس های دیجیتالیِ موسیقی، فیلم، انیمیشن و بازی های رایانه ای، گردشگری و صنایع دستی، سلامت و سبک زندگی، معارف دینی، فرهنگ و ادبیات کردی، فرهنگسازی عمومی و حقوق شهروندی، می توانند شرکت کنند و در یک مسابقه علمی و عملیاتی و با راهنمایی خبرگان این حوزه به تولید آثار دیجیتال بپردازند.

دبیرستاد توسعه فرهنگ علم فناوری واقتصاددانش بنیان ، شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و نوپا در مراکز دانشگاهی را از اهداف این رویداد برشمرد و گفت: توسعه فضای تعامل و همفکری بین اساتید و دانشجویان، خلاقیت و ایده پردازی با رویکرد بازار، هدایت و حمایت از ایده ها به جهت تجاری‌سازی آن ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامة فعالیت، فراهم آوردن بستر ارتباط بین نهادهای صنعتی و دانشگاهی، بسترسازی توسعه فناوری های بازار محور در دانشگاه با هدف حرکت سریع به سمت استقرار دانشگاه نسل سوم، آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر و حمایت از تولیدکنندگان محتوا از جمله اهدافی است که در این رویداد دنبال می شود.

وی با بیان این‌که در پایان ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی کردستان، ایده ها و طرح های تیم های شرکت کننده توسط داوران بررسی شده و برگزیدگان انتخاب می‌شوند، بیان کرد: تیم های برگزیده برای تجاری سازی محصولات و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای در شتابدهنده ای که توسط «زیست بوم تولید محتوای دیجیتال» با حمایت اداره کل فناوری اطلاعات استان کردستان و همکاری دانشگاه پیام نور راه‌اندازی شده است، مورد پذیرش قرار می گیرند.

مشاور معاون علمی وفناوری ریس جمهوری افزود: قصد داریم تا پایان سال ١۵ ماراتن تولید محتوی دیگر درسایر استانها توسط همین تیم برگزار کنیم.

ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی کردستان با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-23 15:23

افزودن دیدگاه جدید