کد مطلب: 

204208
قائم مقام رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات، خبر داد:

مشاوره و نظارت دانشکده‌ی پست و مخابرات در پروژه‌ی شهر هوشمند بوشهر

قائم مقام رئیس دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات، گفت: دانشکده ضمن امضای تفاهم نامه‌ای، در حوزه‌ی مشاوره و نظارت در خصوص شهر هوشمند بوشهر، به استانداری بوشهر کمک می‌کند.
مشاوره و نظارت دانشکده‌ی پست و مخابرات در پروژه‌ی شهر هوشمند بوشهر

مهندس "فریبرز ایرانی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا با بیان اینکه در حاشیه‌ی برگزاری نمایشگاه تلکام 96 ملاقاتی با دکتر بینا از نهاد ریاست جمهوری داشتیم که ایشان توضیحاتی در خصوص اجرای شهر هوشمند در استان و شهر بوشهر دادند، گفت: بعد از این ملاقات قرار شد جلسه‌ای در این خصوص برگزار شود، به دنبال آن، شنبه 29 مهرماه جلسه ای با آقای زرین فر، قائم مقام استاندار بوشهر به همراه آقای روشن ضمیر، مدیر پروژه‌ی شهر هوشمند بوشهر و دکتر بینا در دانشکده‌ی پست و مخابرات برگزار کردیم.

وی افزود: ضمن این جلسه، بازدیدی  از آزمایشگاه اینترنت اشیای دانشکده صورت گرفت و جلسه‌ای نیز پیرامون همکاری در زمینه‌ی شهر هوشمند برگزار شد که ماحصل این جلسه آن شد که دانشکده تفاهم نامه ای را امضا کرده و در حوزه‌ی مشاوره و نظارت در خصوص شهر هوشمند به استانداری بوشهر کمک کند.

وی با بیان اینکه تحقق این امر در چند محور صورت می گیرد، گفت: حمایت و ایجاد مرکز نوآوری (Innovation Center) استارتاپ ها در استان بوشهر با استفاده از ظرفیت اداره کل ICT استان، استفاده از شرکت‌های همکار در دانشکده‌ی پست و مخابرات و دیگر مراکز علمی و پژوهشی وزارت ICT که شامل پژوهشگاهها نیز می شود؛ همچنین ارائه‌ی سه کیت آموزشی اینترنت اشیاء برای دانشگاه خلیج فارس بوشهر، مرکز رشد و فناوری بوشهر، استانداری بوشهر و همچنین اجرای پایلوت شبکه‌ی رادیویی LORA در بوشهر از دیگر موراد مورد توافق بود.

قائم مقام  رئیس دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات، در عین حال بیان کرد: در راستای توسعه‌ی مناطق ویژه‌ی علم، فناوری و نوآوری و بر اساس ارزیابی‌هایی که از پنج منطقه ویژه‌ی منتخب دارای مجوز توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری صورت پذیرفته، شهر بوشهر به عنوان پایلوتی برای اجرای پروژه‌ی شهر هوشمند انتخاب شده است که اگر این موضوع در آنجا محقق شده و اجرایی شود به بقیه‌ی استان‌ها نیز تسری پیدا کند.

ایرانی با اشاره به اینکه بوشهر دارای پتانسیل های ذاتی متعددی است که می تواند فرصت های زیادی را برای توسعهی فناوری در سطح ملی و منطقه ای ایجاد کند، اظهار کرد: قرار بر این است که ما شرح کار و خدمات و در عین حال زمانبندی مشخصی را تهیه و به دوستان  ارسال کنیم و بعد از نهایی شدن، تفاهم نامه ای بین ما و استانداری بوشهر منعقد شود.

وی ضمن اشاره به اینکه استان بوشهر علاوه بر وجود ذخایر عظیم نفت و گاز، صنایع پتروشیمی و دیگر صنایع و در عین حال وجود منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی تجاری و صنعتی بوشهر، این استان دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی نیز  است، گفت: در شهر هوشمند، خدمات بر پایه‌ی فناوری اطلاعات ارائه می شود؛ مثلا خدمات اینترنتی و خدماتی که به صورت متمرکز در دیتاسنترهای استان صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: بهبود جریان مدیریت شهر و فراهم آوری امکان پاسخ لحظه ای از اهداف اصلی ایجاد شهر هوشمند است و الگوی شهر هوشمند در بافت تاریخی شهر بوشهر به صورت آزمایشی اجرایی می شود.

قائم مقام  رئیس دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات در عین حال بیان کرد: با توجه به تاکیدات مکرر مقام عالی وزارت در خصوص اشتغال زایی و کارآفرینی یکی از اهداف حضور دانشکده در این پروژه‌ی ملی ایجاد مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-23 09:56

افزودن دیدگاه جدید