کد مطلب: 

204200

برگزاری دوره‌ی آموزشی "امنیت اطلاعات" توسط دانشکده پست و مخابرات با همکاری ITU

رییس دانشکده پست و مخابرات از برگزاری دوره های آموزشی "امنیت اطلاعات و "ارتباطات فوق سریع" با همکاری ITU خبر داد.
برگزاری دوره‌ی آموزشی "امنیت اطلاعات" توسط دانشکده پست و مخابرات با همکاری ITU

به گزارش سیتنا، دکتر وحید یزدانیان، رییس دانشکده پست و مخابرات در گفت‌وگو با سایت وزارت ارتباطات، بر توسعه همکاری های بین المللی با ITU برای برگزاری دوره های آموزشی تاکید کرد و از برگزاری دوره های آموزشی "امنیت اطلاعات و "ارتباطات فوق سریع" با همکاری این اتحادیه خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری دوره های موفق با همکاری ITU، گفت: برگزاری دو دوره دیگر با همکاری ITU  را در دستور کار خود داریم که تلاش می کنیم یکی از دوره ها با موضوع امنیت اطلاعات را تا پایان سال جاری و یا در ابتدای سال آینده برگزار کنیم.

یزدانیان تصریح کرد: تا یک ماه آینده اتحادیه جهانی مخابرات موافقت خود را با برگزاری این دوره آموزشی در ایران اعلام می کند.

وی با بیان اینکه موضوع امنیت اطلاعات از چند جهت دارای اهمیت است، افزود: امنیت تبادل اطلاعات برای حفاظت از داده ها، کاربران و مقابله با بدافزارها دارای اهمیت است و مهمتر از آن  برگزاری دوره های آموزش مهارتی در زمینه امنیت در حوزه اشتغال است.

رییس دانشکده پست و مخابرات تاکید کرد: اگر کسی در زمینه امنیت اطلاعات مهارت داشته باشد بدون شک جذب بازار کار می شود و به همین جهت تمرکز ما بر روی برگزاری دوره آموزشی امنیت اطلاعات قرار گرفته است.

وی به برگزاری دوره پنجم آموزشی با همکاری ITU نیز اشاره ای کرد و گفت: البته موضوع این دوره نهایی نشده است،  اما به احتمال بسیار یکی از موضوعات لبه تکنولوژی در  این حوزه "ارتباطات بلادرنگ"  است که به ارتباطات فوق سریع شناخته شده و در سال آینده برگزار می شود.

یزدانیان با تاکید بر اینکه ارتباطات بلادرنگ یا فوق سریع بسیار نیز امن است، اظهار داشت: ارتباطات فوق سریع و فوق ایمن موضوع روز دنیا است که در ارتباطات کوانتومی کاربرد دارد و این تکنولوژی موضوع سال 2017 و پلان های 2018 است و در حقیقت این دوره در ایران کاملا هم گام با دنیا برگزار می شود و در منطقه بی سابقه است.

وی  درباره دوره های برگزار شده قبلی  و دستاورد های آن نیز خاطر نشان کرد : خروجی این دوره ها را باید در بازتابی که در فضای ICT  کشور و منطقه ایجاد می کند ، بررسی کرد به طور مثال در نمایشگاه بوسان کره جنوبی مراجعه به غرفه دانشکده پست و مخابرات در حوزه اینترنت اشیا در منطقه آسیا و اقیانوسیه قابل قیاس با نمایشگاه سال گذشته نبود.

رییس دانشکده پست و مخابرات، تصریح کرد: با برگزاری دوره های اینترنت اشیا در ایران ، مقامات سیاسی این کشورها در حد معاونین وزیر برای برگزاری چنین دوره هایی به غرفه ایران در نمایشگاه بوسان مراجعه داشتند.

وی درباره اثرات برگزاری چنین دوره هایی در داخل کشور نیز گفت : فضای ذهنی فعالان بخشICT  کشور قبل از برگزاری دوره های ما و بعد از آن متفاوت است و اثر مفاهیمی که مدرسین این دوره ها تدریس کردند؛ در گزارش هایی که اپراتورها ارایه می کنند؛ وجود دارد؛ به طور مثال بعد از برگزاری دوره "ملاحظات اقتصادی مدیریت طیف" ، اپراتورها در این حوزه حساس شدند و با توجه به  اهمیت طیف، مذاکراتی را در این باره با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، داشتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-22 14:26

افزودن دیدگاه جدید