کد مطلب: 

204075
وزیر ارتباطات به قولش عمل کرد؛

شماره پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم مسدود می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود مزاحمت پیامک‌های تبلیغاتی گسترده برای شهروندان از مسدود شدن شماره‌های پیام دهنده با گزارش پیامکی شهروندان به سامانه ۱۹۵ خبر داد.
شماره پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم مسدود می‌شود

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۹۵ توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این سامانه گزارش‌های مردمی را درخصوص مزاحمت‌های تبلیغاتی برخی شماره‌ها دریافت می‌کند و پس از بررسی‌های لازم توسط مراجع ذیصلاح شماره ریپورت شده و مسدود می‌شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه مدل تعرفه‌گذاری‌ها اشتباه است، گفت: در سرویس‌های اینترنتی در حال حاضر بسته‌های غیرحجمی که می‌تواند نیاز کاربر را رفع کند، ارائه نمی‌شود. برای سرویس‌های با کیفیت بالا باید بتوانیم حجم بالاتری را هم ارائه دهیم که در این حوزه ضعف داریم.

وی ادامه داد: رگولاتوری و وزارت ارتباطات تلاش زیادی کرده‌اند تا مجوزهای اف‌سی‌پی را برای حل این مشکلات ارائه دهد اما این حوزه نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی است که شرکت مخابرات در این حوزه سرمایه کافی را ندارد و از طریق سرمایه‌گذاری خارجی می‌توان به آن کمک کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با بیان اینکه مکانیسم‌ها و چرخه حیات در سرمایه‌گذاری در حوزه کسب و کارهای نوپا مشکلاتی دارد، گفت: در زمینه قوانین و مقررات استارت‌آپ‌ها امکان رشد را نمی‌یابند. مقررات‌گذاری برای کسب و کارهای نوپا و همینطور تقابل با بازارهای سنتی باعث عدم رشد این حوزه شده است.

وی در پایان با بیان اینکه به دلیل بالا بودن هزینه ایجاد زیرساخت‌ها مخابرات متحمل هزینه‌هایی شده است، گفت: شرکت مخابرات هزینه‌هایی را متحمل شده که با توجه به نیروی انسانی عظیمی که در خود مشغول کرده است باید درآمدشان ایجاد شود. علاوه بر این در موضوع عدم بکارگیری نیروی انسانی نیز موانع و هزینه‌هایی وجود دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-16 20:23

افزودن دیدگاه جدید