کد مطلب: 

204012

فیسبوک با "آکیولس گو" در پی فتح بازار

فیسبوک نخستین گام را در جهت تحقق رؤیایی جدید برداشت: جذب گسترده کاربران به واقعیت مجازی. این فناوری با وجود این‌که به باور کارشناسان از مهمترین تحولات دنیای فناوری در سال‌های پیش رو خواهد بود، هنوز همگانی نشده است.
فیسبوک با "آکیولس گو" در پی فتح بازار

به گزارش سیتنا، مارک زاکربرگ در مراسم رونمایی از نسل اول عینک "آکیولس گو" (Oculus GO) گفت: «ما قصد داریم یک میلیارد انسان را به دنیای مجازی ببریم.»

بنیانگذار فیسبوک در سخنرانی خود در سن‌خوزه آمریکا (کالیفرنیا) گفت که کاربران می‌توانند دوربین جدید را که بدون نیاز به کامپیوتر و موبایل کار می‌کند، از اول سال آینده میلادی (۲۰۱۸) تهیه کنند.

"آکیولس گو" ۱۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است. این دوربین واقعیت مجازی با استفاده از دوربین‌ها و سنسورهای خود حرکات کاربر را به دنیای مجازی منتقل می‌کند.

به گفته‌ی زاکربرگ، راهی که فیسبوک شروع کرده، ساده نخواهد بود، "اما واقعیت مجازی نحوه تعامل ما با دنیای اطراف را تغییر خواهد داد و زندگی‌مان را بهبود خواهد بخشید".

کارشناسان معتقدند که واقعیت مجازی موج بزرگ بعدی در حوزه‌ی فناوری خواهد بود. مدیرعامل فیسبوک هم بارها از آن به عنوان "بستر بزرگ بعدی در حوزه فناوری" نام برده است.

فیسبوک در سال ۲۰۱۴ استارت‌آپ "آکیولس" را خرید. سونی از ژاپن، HTC  از تایوان، شرکت نرم‌افزاری ولو (Valve) از آمریکا که عینک‌های "وایو" را تولید می‌کند و آکیولس، رقیبان اصلی بازار عینک‌های واقعیت مجازی هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-13 08:57

افزودن دیدگاه جدید