کد مطلب: 

204004

شرکت روسی کسپرسکی دوباره به جاسوسی متهم شد

به گزارش نیویورک تایمز، برخی هکرها سندی یافته‌اند که نشان می‌دهد، کسپرسکی اقدام به جاسوسی علیه آمریکا کرده است. این شرکت پیش‌تر در باره دستبرد جاسوسان سایبری روشنگری کرده بود.
شرکت روسی کسپرسکی دوباره به جاسوسی متهم شد

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، دولت آمریکا از مدت‌ها پیش شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای ضدویروس‌ کسپرسکی را متهم به جاسوسی برای دولت روسیه کرده و خرید تولیدات این شرکت و نصب آنها بر روی کامپیوترهای دولتی آمریکا را ممنوع کرده بود.

اکنون روزنامه نیویورک تایمز گزارش می‌دهد که برخی هکرها دو سال پیش به مدارکی دست یافته‌اند که این اتهام را اثبات می‌کند. بر اساس این گزارش، هکرها موفق شده‌اند به کامپیوترهای شرکت کسپرسکی راه یابند و اطلاعات طبقه‌بندی شده و محرمانه‌ای پیدا کنند که پیش‌تر به صورت غیر ایمن در کامپیوتر شخصی یک کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا و نگهداری می‌شده است.

گفته می‌شود که سرقت اطلاعات از کامپیوتر کارمند آمریکایی توسط نرم‌افزار ضدویروس کسپرسکی صورت گرفته است. احتمال می‌رود که این اطلاعات در اختیار دولت روسیه قرار گرفته‌ باشد.

شرکت امنیت اینترنتی کسپرسکی پیوسته هر گونه همکاری با سازمان‌های امنیتی روسیه یا ارسال اطلاعات به آنها را رد کرده است‌.

اتهام همکاری با دولت روسیه

از طرف دیگر در گذشته گزارش‌هایی منتشر شده است مبنی بر اینکه یوگنی کسپرسکی، مدیرعامل شرکت کسپرسکی، در یکی از مدارس تحت کنترل سازمان امنیتی روسیه حضور داشته و مدتی نیز با وزارت دفاع این کشور همکاری می‌کرده است.

به گفته کارشناسان، همکاری این شرکت روسی با دولت روسیه امری بعید نیست، زیرا در روسیه نفوذ سازمان‌های اطلاعاتی‌و امنیتی در شرکت‌های روسی که روابط بین‌المللی دارند بسیار گسترده است.

طبق قوانین این کشور، همه شرکت‌ها موظفند در شرایط اضطراری اطلاعات خود را در اختیار دولت قرار دهند.

برخی از کارشناسان احتمال می‌دهند که اعضای سازمان‌های اطلاعاتی در شرکت کسپرسکی نفوذ کرده‌اند بدون اینکه مسولانش از آن آگاه باشند.

یوگنی کسپرسکی گفته است که برای اعتمادسازی حاضر است، کد آنلاین شرکت امنیتی خود را در اختیار مقامات آمریکایی قرار دهد و حتی برای ادای شهادت به کنگره آمریکا برود.

تولیدات شرکت روسی کسپرسکی توسط ۴۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان مصرف می‌شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-12 12:10

افزودن دیدگاه جدید