کد مطلب: 

203993

افشای تبلیغات سنگین روسیه در گوگل برای انتخابات آمریکا

پس از فیس‌بوک و توییتر، گوگل نیز از انتشار تبلیغاتی روسیه بر روی برخی سرویس‌های این شرکت برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا خبر داد. ده‌ها هزار دلار تبلیغات روی یوتیوب و موتور جستجوی گوگل قرار گرفته است.
افشای تبلیغات سنگین روسیه در گوگل برای انتخابات آمریکا

به گزارش سیتنا، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد که بررسی‌های گوگل نشان می‌دهند "عوامل روسی" ده‌ها هزار دلار خرج تبلیغات بر روی سرویس‌های یوتیوب، جستجوی گوگل و جی‌میل کرده‌اند.

بر اساس این گزارش به نظر نمی‌رسد این تبلیغات توسط همان موسسه وابسته به کاخ کرملین صورت گرفته باشد که در شبکه اجتماعی فیسبوک نیز تبلیغات منتشر کرده بود. اطلاعات تازه مشخص می‌کند که احتمالا یک سازماندهی گسترده برای انتشار "اطلاعات نادرست" توسط روسیه صورت گرفته است.

گوگل بخش بزرگی از تجارت آنلاین را در اختیار دارد و سایت یوتیوب نیز بزرگترین سایت ویدیو در جهان است. این شرکت به درخواست‌ها برای توضیحات بیشتر در مورد این ماجرا پاسخ نداده است.

گزارش واشنگتن پست تصریح می‌کند که گوگل توانایی نفوذ روسیه بر روی سرویس‌های خود را کاهش داده است. پیش از این توییتر تایید کرد که روسیه برای اثرگذاری بر انتخابات آمریکا هزینه‌های زیادی را صرف تبلیغات روی این شبکه کرده است.

"تبلیغاتی روسی" روی فیس‌بوک

الکس استاموس، رئیس بخش امنیتی شرکت فیس‌بوک، اوایل ماه سپتامبر در وبلاگ خود نوشت که در محدوده زمانی ژوئن ۲۰۱۵ تا ماه مه ۲۰۱۷ در مجموع سه هزار تبلیغ و ۴٧٠ حساب و صفحه "غیرواقعی" مطالبی در زمینه‌های مختلف تبلیغاتی پخش کرده‌اند.

بر اساس گزارش دیگری از فیس‌بوک این امکان وجود دارد که شرکتی در روسیه در این شبکه اجتماعی ۱۰۰ هزار دلار صرف تبلیغات کرده و از این راه بر انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا تاثیر گذاشته باشد.

این داده‌ها در حالی از سوی فیس‌بوک منتشر شده که این شرکت به علت آن‌چه کمبود شفافیت در راه و روش تبلیغات خوانده می‌شود، در معرض انتقادات شدید قرار گرفته است.

منبع سفارش‌دهنده‌ی بسیاری از تبلیغات در این شبکه اجتماعی برای مخاطبان مشخص نیست.

افزایش نظارت بر تبلیغات

خبرگزاری رویترز هم گزارش داد کنگره آمریکا احتمالا از شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی خواهد خواست تا اطلاعات بیش‌تری را در رابطه با چگونگی استفاده از این پلت‌فرم‌ها برای تبلیغات سیاسی منتشر کنند.

سناتور مارک وارنر، نماینده دموکرات کنگره آمریکا، اعلام کرد در این زمینه نیازمند تدوین قوانینی خواهیم بود تا این کمپانی‌ها را به تطبیق کار خود با قوانینی که هم‌اکنون در رابطه با تبلیغات تلویزیونی وجود دارند، ملزم کنند.

به گفته وارنر، امکان دستیابی به محتوای تبلیغات تلویزیونی برای هر آمریکایی موجود است: «می‌توانی بروی و ببینی!» چیزی که به گفته او در ارتباط با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-11 14:46

افزودن دیدگاه جدید