کد مطلب: 

203983
دستاوردهای حضور شرکت ESM در نمایشگاه تلکام بوسان؛

توسعه‌ی فناوری اینترنت اشیاء با رویکرد عملگرایانه

مدیر بازرگانی و عضو هیات مدیره شرکت اتصال صنعت میانه (ESM)، گفت: در طول مدت نمایشگاه تلکام بوسان، استقبال بازدید کنندگان از محصولات ارائه شده توسط شرکت ما در بخش اینترنت اشیاء قابل توجه بود، به نحوی که 5 دانشگاه بین المللی، 18 شرکت بخش خصوصی فعال در کشورهای مختلف و 2 وزارت ارتباطات کشورهای ازبکستان و آفریقای جنوبی خواستار امضای موافقتنامه همکاری با ما در این زمینه شدند.
توسعه‌ی فناوری اینترنت اشیاء با رویکرد عملگرایانه

مهندس محسن ابویی مهریزی، مدیر بازرگانی و عضو هیات مدیره شرکت اتصال صنعت میانه (ESM) که در پاویون ایران نمایشگاه ITU Telecom World بوسان کره جنوبی شرکت کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون ارائه دستاوردهای این شرکت  در زمینه اینترنت اشیاء در این نمایشگاه تخصصی، گفت: شرکت اتصال صنعت میانه داری رتبه یک ارتباطات و رتبه یک انفورماتیک است و از حدود سه سال پیش فعالیت‌های خود را در زمینه اینترنت اشیاء آغاز کرد. این شرکت با سرمایه گذاری در دانشکده مخابرات وزارت ارتباطات بخش تحقیق و توسعه خود در این زمینه را راه اندازی نمود.

وی ادامه داد: در این مدت محصولات و راهکارهای متنوعی در بخش اینترنت اشیاء توسعه یافته است که هم در بخش اموزش و هم در اجرای پروژه ها می‌توان از آنها استفاده کرد.

وی در ارزیابی از نمایشگاه تلکام بوسان در مقایسه با سایر نمایشگاه های تخصصی حوزه تلکام در سطح بین الملل، گفت: به طور کلی رویکرد نمایشگاه‌های ITU متمرکز بر بحث‌های تجاری، به صورت صرف نیست. شرکت کنندگان بیشتر در راستای تدوین نقشه راه و افق‌های پیش رو با استفاده از توانمندی‌های کشورها و مجموعه های خود حرکت می‌کنند و تلاش دارند تا تجربیات موفق خود را به اشتراک بگذارند و چالش‌های پیش رو را بررسی کنند.

ابویی پیرامون هدف شرکت ESM از حضور در نمایشگاه تلکام بوسان و اینکه با حضور در این نمایشگاه چه بخشی از اهداف شرکت محقق شده است؟ نیز گفت: با توجه به اینکه اجلاس ITU  متمرکز بر آموزش و تحقیق و توسعه و تدوین استانداردهای ارتباطی است، در این نمایشگاه اقدام به معرفی مجموعه آموزشی - عملی اینترنت اشیاء (تولید شده در مرکز تحقیق و توسعه شرکت) نمودیم. این مجموعه سخت افزاری و نرم افزاری قابلیت اجرای راهکارهای هوشمندسازی درحوزه های مختلف کشاورزی، صنعت، مدیریت انرژی، ساختمان و اندازه گیری از راه دور و ارسال فرامین بر بسترهای مختلف ارتباطی را دارد.

عضو هیات مدیره شرکت اتصال صنعت میانه، افزود: تلاش کردیم توانمندی کشور را در بخش تحقیق و توسعه روی تکنولوژی‌های جدید را برجسته کنیم و به صورت ملموس و عملی در معرض نمایش قرار دهیم. دانشگاهها، مراکز تحقیق و توسعه از کشورهای مختلف از این مجموعه بازدید کردند و استقبال انها بیش از انتظار ما بود. فکر می‌کنم ما به بیش از آنچه که انتظار داشتیم دست یافتیم و باید تلاش کنیم این فرصت‌ها را به روابط بلند مدت و بازار کار تبدیل نماییم که به طور جدی روی آن متمرکز هستیم.

وی در خصوص مذاکرات اولیه با شرکت های حاضر در نمایشگاه و مدیران بخش مخابرات کشورهای مختلف نیز توضیح داد: با توجه به تمرکز روی بخش تحقیق و توسعه و مدل آموزشی ارائه شده، با توجه به زمینه اصلی تخصصی این شرکت در اکوسیستم اینترنت اشیا که بخش ارتباطات این حوزه شامل
 LORA , LTE-M , NB-IoT ,  و Sigfox  و ..... می باشد ، مذاکرات ما بر مبنای آمادگی این شرکت برای ایجاد یک بستر منعطف برای توسعه محصولات اینترنت اشیاء بود. بدین صورت که علاقه مندان می‌توانند با استفاده از زیرساخت ایجاد شده علاوه بر یادگیری مفاهیم اینترنت اشیاء به صورت عملی، ایده خود را پیاده سازی کنند ، آن را آزمایش کرده و با استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی مختلف که به صورت ماژولار قابل تغییر است آنها را مقایسه کنند و نهایتا به راهکار نهایی مورد نظر خود دست یابند و در محیط واقعی به کار بگیرند.

وی ادامه داد: طی مذاکرات، ضمن بازدید بسیاری از شرکت‌ها و مراکز تحقیقاتی و صنعتی و مقامات دولتی چندین کشور در سطح  معاون وزیر، خواهان همکاری مشترک و توسعه روابط در خصوص استفاده از مجموعه آموزشی برای دانشگاه‌ها و مراکز دولتی و اجرای پروژه های پایلوت در زمینه های مختلف بودند که مذاکرات برای نحوه اجرا در جریان است.

ابویی گفت: وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بازدید از غرفه شرکت ما در پاویون ایران، توصیه و رهنمودهایی برای تجاری سازی، نحوه ارائه و توسعه بازار داشتند که بلافاصه در دستور کار تیم های شرکت قرار گرفت.

وی ادامه داد: بدیهی است این مجموعه همچنان به تعامل سازنده با پیشروان این تکنولوژی در سایر کشورهای توسعه یافته ادامه خواهد داد. اعتقاد داریم انقلاب صنعتی چهارم و اینترنت اشیاء و راهکارهای مرتبط با آن با تکیه بر دانش فنی بومی مبتنی بر آخرین فناوری‌های موجود قادر خواهد بود حرکت کشور را در راه توسعه تسریع نماید.

مدیر بازرگانی شرکت اتصال صنعت میانه، افزود: کاهش هزینه های عملیاتی و افزایش عملکرد سازمانهای تولیدی و خدماتی، ایجاد اشتغال در حوزه ICT به عنوان صنعت پیشران صنایع دیگر نیز از دیگر مزایای رویکرد عملگرایانه به اینترنت اشیاء خواهد بود و ما تلاش خواهیم کرد در این راه به تربیت نیروی انسانی متخصص جهت اشتغال پویا مبتنی بر نیاز بازار، بومی سازی تکنولوژی، توسعه راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا و کاربردهای آن در مدیریت منابع انرژی اهتمام ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-11 12:16

افزودن دیدگاه جدید