کد مطلب: 

203969
رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات، خبر داد:

طراحی اپلیکیشن شناسایی و آموزش کارجویان حوزه‌ی ICT/ معرفی فارغ‌التحصیلان حوزه‌ی ICT به اپراتورها و شرکت‌ها

با طراحی اپلیکیشنی به همت دانشکده‌ی پست و مخابرات، اطلاعات کارجویان حوزه‌ی ICT گردآوری و دسته بندی شده، پس بعد از مشاوره با آن‌ها، مهارت های مورد نیاز به صورت بسته های آموزشی به آنها آموزش داده خواهد شد و در نهایت با تعامل صورت گرفته با شرکت‌ها و اپراتورها، این فارغ التحصیلان برای جذب به آنها معرفی می‌شوند.
طراحی اپلیکیشن شناسایی و آموزش کارجویان حوزه‌ی ICT/ معرفی فارغ‌التحصیلان حوزه‌ی ICT به اپراتورها و شرکت‌ها

دکتر "وحید یزدانیان" رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون هدف این دانشکده برای حضور در نمایشگاه ایران تلکام 96، گفت: دانشکده‌ی علمی کابردی پست و مخابرات به عنوان زیرمجموعه‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بازوی آموزشی آن و به منظور کمک به اهداف دولت دوازدهم و وزارت ارتباطات در برنامه‌ی ششم، وظیفه ‌یخود می‌داند که در حد توان، زمینه‌های اشتغال فارغ التحصیلان رشته‌های ICT و توسعه‌ی کسب‌وکارهای این حوزه را فراهم نماید.

وی ادامه داد: همانگونه که مستحضرید مقام عالی وزارت در سیاست‌های اجرایی خود اعلام نموده‌اند که این وزارت در صدد است از ظرفیت جوان کشور برای شکل گیری اقتصاد دیجیتالی و توسعه‌ی فضای مجازی بومی استفاده کند و سالانه 100 هزار شغل در حوزه‌ی فناوری اطلاعات ایجاد شود. به همین دلیل، رویکرد دانشکده، جهت دهی به آموزش و ایجاد مهارت برای تحقق این اهداف است و دانشکده با این رویکرد در نمایشگاه‌های تخصصی شرکت می‌کند.

دکتر یزدانیان، خاطرنشان کرد: دانشکده با توجه به اسناد بالادستی، "ارائه‌ی آموزش‌های مهارت‌محور منتهی به ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار"، "توسعه‌ی شرکت‌های دانش بنیان از طریق توانمندسازی نیروی انسانی"، "افزایش سهم آموزش‌های مهارتی در نظام آموزشی"، "آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار (فعلی و آتی)" و "ارتقای توان کارآفرینی با مسؤولیت نظام آموزشی کشور" را در سرلوحه‌ی فعالیت‌هایش قرار داده است. به همین جهت در این نمایشگاه، دوره‌ها و کارگاه‌های مختلفی در زمینه‌ی ارتقاء مهارت‌های ICT ارائه خواهد شد که برای علاقه‌مندان به اشتغال مفید است.

وی پیرامون برنامه‌های دانشکده برای رسیدن به اهداف مطروحه، گفت: در حال حاضر برای ایجاد اشتغال، اطلاعات و سامانه‌های اطلاعاتی ایجاد نشده است. یعنی نه متقاضیان کار و نه نیازمندان به خدمات، هیچ کدام نمی‌دانند که باید به کجا مراجعه کنند و شیوه‌ی اتصال آن‌ها شفاف نیست. در این راستا دانشکده در حال طراحی و اجرای طرحی برای توانمندسازی فارغ التحصیلان حوزه‌ی ICT است، تا با آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کسب و کار و حمایت از ایده‌های فارغ التحصیلان، زمینه‌ی اشتغال فارغ التحصیلان را فراهم نماید.

یزدانیان در خصوص اهداف اصلی این طرح، گفت: "کاریابی برای فارغ التحصیلان ICT"، "آموزش مهارت  های مورد نیاز برای اشتغال"، "حمایت از ایده‌ها  برای تبدیل به محصول"، "معرفی به بازار کار"، "امکان استفاده از تسهیلات وجوه اداره شده" و "مشاوره در مورد مهارت‌های مورد نیاز بازار کار" از اهداف اصلی این طرح است، لذا به منظور شناسایی کارجویان حوزه‌ی ICT  و ایجاد ارتباط هدفمند با آنها  برنامه‌ی کاربردی (اپلیکیشنی) طراحی شده است که همزمان با افتتاح نمایشگاه ایران تلکام رونمایی خواهد شد.  

وی ادامه داد: با استفاده از این اپلیکیشن، اطلاعات کارجویان حوزه‌ی ICT گردآوری و دسته بندی شده، سپس بعد از مشاوره با آن‌ها، مهارت‌های مورد نیاز به صورت بسته‌های آموزشی به آنها آموزش داده خواهد شد و در نهایت با تعامل صورت گرفته با شرکت‌ها و اپراتورها، این فارغ التحصیلان برای جذب به آنها معرفی خواهند شد و در صورت داشتن ایده و توانایی راه انداختن کسب و کار توسط خودشان، حمایت‌های لازم از آنها به عمل خواهد آمد.

یزدانیان در خصوص ویژگی این برنامه هم گفت: با توجه به افزایش استفاده از موبایل توسط مردم و سادگی استفاده از اپ‌ها، سعی شده است یک اپ کاربرپسند طراحی شود. این اپلکیشن در مرحله‌ی اول، اطلاعات متقاضیان را اخذ می‌نماید، اما در نظر است در آینده قابلیت ارائه‌ی آموزش‌های مجازی هم به آن اضافه شود. پس از رونمایی این برنامه در نمایشگاه تلکام، علاقمندان با ظرفیت‌های آن هم آشنا خواهند شد.

رئیس دانشکده‌ی پست و مخابرات، گفت: مجددا تاکید می‌کنیم که دانشکده به تنهایی مسئول ایجاد اشتغال نیست، ولی با توجه به تاکیدات مقام عالی وزارت، ما هم وظیفه‌ی خود می‌دانیم که در حد بضاعت و توانمان برای ایجاد اشتغال همکاری کنیم.

یزدانیان در پایان گفت: به نظر متخصصان دانشکده، استفاده از این برنامه‌ی کاربردی می‌تواند بین کارجویان و صاحبان صنایع ارتباط برقرار کند و گامی مهم در ایجاد اشتغال باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-11 00:10

افزودن دیدگاه جدید