کد مطلب: 

203968
بخش پایانی/ دبیرکل اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات در گفت‌وگو با سیتنا:

اپلیکیشن‌ها باید از انحصار شرکت‌های بزرگ خارج شوند/ به دنبال حمایت و تشویق SMEها هستیم/ آفریقای جنوبی میزبان اجلاس 2018 ITU است

دبیرکل اتحادیه بین‌المللی مخابرات، گفت: بر این باوریم که همه‌ی خدمات ارائه شده توسط اپلیکیشن‌ها نمی‌تواند در انحصار شرکت‌های بزرگ باشند و SMEها هم پتانسیل های فراوانی برای ارائه‌ی اپلیکیشن‌های خود دارند.
اپلیکیشن‌ها باید از انحصار شرکت‌های بزرگ خارج شوند/ به دنبال حمایت و تشویق SMEها هستیم/ آفریقای جنوبی میزبان اجلاس 2018 ITU است

"هولین ژائو" که پس از دیدار اختصاصی با دست‌اندرکاران سیتنا به عنوان نماینده‌ی نمایشگاه های ITU در ایران، به سوالات خبرنگار سیتنا در بوسان کره جنوبی پاسخ می‌گفت، در خصوص استراتژی جدید اپراتورهای تلفن همراه مطرح دنیا در ارائه‌ی سرویس‌های جدید و استانداردهای ITU در این حوزه، گفت: به طور حتم 5G یک تکنولوژی جدید است که ما درباره‌ی آن بسیار صحبت کرده و می‌کنیم، ولی در بحث تجاری سازی اپلیکیشن‌ها هنوز قدم‌های موثری برنداشته ایم.

وی ادامه داد: تمامی این اپلیکیشن‌ها توسط شرکت‌ها توسعه پیدا می‌کنند و بر این باوریم که همه‌ی خدمات ارائه شده توسط این اپلیکیشن‌ها نمی‌تواند در انحصار شرکت‌های بزرگ باشند و SMEها هم پتانسیل های فراوانی برای ارائه‌ی اپلیکیشن‌های خود دارند.

وی افزود: به همین دلیل است که ما به دنبال حمایت و تشویق SMEها هستیم و جایگاه خاصی را در رویدادهای ITU برایشان در نظر گرفته ایم تا توجه بخش‌های حاکمیتی را نیز به SMEها جلب کرده و زمینه‌ای را فراهم کنیم تا بخش‌های حاکمیتی و شرکت‌های بزرگ نیز فرصت‌های موجود را در اختیار SMEها قراردهند و به رشد و شکوفایی آن‌ها کمک کنند. 

ژائو خاطرنشان کرد: با این حمایت‌هاست که SMEها می‌توانند قوی‌تر از پیش عمل کرده و با تولید ایده‌های جدید، آن‌ها را به واقعیت تبدیل کرده و به قدرت صنعت ICT اضافه نمایند.

دبیرکل ITU در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با سیتنا، در خصوص سیاست‌های این اتحادیه برای انتخاب کشور میزبان در نمایشگاه‌های بین المللی تلکام ITU، نیز گفت: هر ساله طی فراخوانی به اعضای ITU اعلام می‌کنیم که متقاضیان میزبانی نمایشگاه‌های ITU درخواست‌های خود را برای ما ارسال نمایند. این فراخوان برای همه‌ی اعضا یکسان است و تفاوتی بین اعضاء قائل نمی شویم.

وی افزود: بعد از دریافت درخواست‌ها، نسبت به ارزیابی کشورهای درخواست کننده اقدام می‌کنیم. مهمترین نکاتی که در خصوص کشورها برای ما حائز اهمیت است، امکاناتی است که به عنوان میزبان در اختیار ITU و بازدیدکنندگان قرار داده می شود. علاوه بر این باید از لحاظ گردشگری نیز جاذبه‌هایی برای شرکت کنندگان داشته باشند که در کنار حضور در نمایشگاه بتوانند اوقات فراغت خوبی را نیز برای شرکت کنندگان در نمایشگاه و اجلاس فراهم کنند.

وی ادامه داد: این مراحل و ارزیابی‌ها معمولا یک سال زمان می‌برد و برای مثال کشور آفریقا متقاضی سال آینده است و از هم اکنون کشور مجارستان آمادگی خود را برای سال 2019 اعلام کرده است و این در حالی است که ما درخواست‌های بیشمار دیگری از کشورهای دیگر برای میزبانی رویدادهای ITU داریم و این را به صورت یک رقابت سالم برگزار می‌کنیم و بعد از ارزیابی‌ها به جمع بندی نهایی می‌رسیم.

انتهای پیام

برای مشاهده‌ی بخش اول گفت‌وگوی سیتنا با دبیرکل ITU اینجا و برای خواندن بخش دوم اینجا و برای مشاهده بخش سوم اینجا و برای رویت بخش چهارم این گفت‌وگو می‌توانید اینجا کلیک و برای مشاهده بخش پنجم اینجا کنید.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-10 23:53

افزودن دیدگاه جدید