کد مطلب: 

203967
بخش پنجم/ دبیرکل اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات در گفت‌وگو با سیتنا:

مراحل عضویت پنج دانشگاه برتر ایران در ITU به سرعت انجام خواهد شد/ از حضور ایران به عنوان عضو کشورهای سران مختار حمایت می‌کنم

دبیرکل اتحادیه بین‌المللی مخابرات، گفت: به محض دریافت نامه تاییدیه از طرف وزیر مبنی بر اینکه پنج دانشگاه برتر ایران می توانند به عضویت ITU درآیند، بلافاصله مراحل عضویت آن‌ها را انجام خواهیم داد.
مراحل عضویت پنج دانشگاه برتر ایران در ITU به سرعت انجام خواهد شد/ از حضور ایران به عنوان عضو کشورهای سران مختار حمایت کنم

"هولین ژائو" که به سوالات خبرنگار سیتنا در بوسان کره جنوبی پاسخ می‌گفت، در خصوص مباحث مطروحه در ملاقات با وزیر ارتباطات ایران در حاشیه‌ی اجلاس تلکام بوسان، گفت: ایشان برای عضویت پنج دانشگاه برتر ایران در ITU درخواست کردند که ما به محض دریافت نامه تاییدیه از طرف وزیر مبنی بر اینکه این پنج دانشگاه می توانند به عضویت ITU درآیند، بلافاصله مراحل عضویت آن‌ها را انجام خواهیم داد.

وی افزود: اگر همین امروز نامه تاییدیه دریافت شود و دانشگاه ها حق عضویت سالیانه خود را پرداخت کنند، طبق قوانین ITU بلافاصله این عضویت انجام می شود. بعد از انجام مراحل، ما به مدیران دانشگاه ها و مسوولانشان اعلام خواهیم کرد که دیگر به عضویت ITU درآمده اند و می‌توانند همکاری را آغاز کنند.

وی در خصوص توسعه‌ی همکاری های ITU با دانشکده پست و مخابرات ایران هم گفت: ما برای اولین بار نشریه ICT خود را به نام ICT Discoveries منتشر کردیم. در دو سال گذشته برنامه ریزی های منسجمی برای این نشریه انجام شده است و ما در 10 سال گذشته در این باره صحبت می کردیم. امیدوارم که از طریق این نشریه بتوانیم ارتباط خود را با دانشگاه‌های ایران و به خصوص دانشکده پست و مخابرات نزدیک‌تر کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر نشریه، قطب های علمی، پروژه های مشترک، ظرفیت سازی و موارد دیگر از جمله فعالیت هایی هستند که ارتباط ما را با دانشگاه های ایران بیشتر و پررنگ تر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این سال ها متوجه شدیم که باید به دنبال چارچوب دیگری برای جذب محققان دانشگاه ها باشیم که همان نشریه تخصصی است. اگرچه در چرخه علمی، نشریه IEEE ، نشریه ای جذاب و بسیار مشهور است، ولی هنوز زمینه های زیاد دیگری وجود دارند که IEEE به آن ها ورود نکرده است و بیشتر به تحقیق ها و توسعه ها در ایده های اولیه توجه دارد. مقالات مهم زیادی درباره بیزینس های مختلف و روند استاندارد شدن بیزینس‌ها وجود دارد که IEEE هیچ وقت از آن ها استفاده نکرده است. نشریه ITU به دنبال پوشش کامل همه این موارد است و ما امیدواریم در ICT Discoveries بتوانیم مقالات خوبی از محققان دانشگاه های ایران برای انتشار دریافت کنیم.

دبیرکل ITU تاکید کرد: از نظر ما ایران در زمینه ظرفیت های تحقیقاتی و تکنولوژی های پیشرفته بسیار زبانزد است و ما به دنبال همکاری های خوب با دانشگاه های ایران هستیم.

دبیرکل اتحادیه بین‌المللی مخابرات، در پایان این بخش از گفت‌وگوی خود تاکید کرد که طی مذاکره با وزیر ارتباطات ایران، بنا شد تا در انتخابات دور بعد از حضور ایران به عنوان عضو کشورهای سران مختار حمایت می کنم.

بخش های دیگر گفت‌وگوی تفصیلی سیتنا با دبیرکل ITU طی روزهای آتی منتشر می‌شود.

انتهای پیام

برای مشاهده‌ی بخش اول گفت‌وگوی سیتنا با دبیرکل ITU اینجا و برای خواندن بخش دوم اینجا و برای مشاهده بخش سوم اینجا و همچنین برای رویت بخش چهارم این گفت‌وگو می‌توانید اینجا کلیک کنید.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-10 19:25

افزودن دیدگاه جدید