کد مطلب: 

203961
مهندس آذری جهرمی:

زیرساخت‌های فنی رجیستری آماده بهره برداری است/ تاکید بر فرماندهی واحد در اجرای طرح

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت رعایت حقوق مصرف کننده در اجرای طرح رجیستری گفت: مهمترین موضوع مطرح شده در این جلسه تاکید بر فرماندهی واحد در اجرای این طرح است.
زیرساخت‌های فنی رجیستری آماده بهره برداری است/ تاکید بر فرماندهی واحد در اجرای طرح

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی در حاشیه نشست طرح رجیستری تلفن همراه، که صبح امروز 18  مهرماه  برگزارشد، گفت: با همکاری مراجع ذیربط زیر ساخت های فنی رجیستری تلفن همراه، طبق زمانبندی اعلام شده، آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه تنها با یک سیستم فنی نمی شود بازار را مدیریت کرد، افزود: در طرح رجیستری حقوق مصرف کننده، مکانیزم تولید و تقاضا در بازار تکه های یک پازل هستند که باید در اجرای این طرح دیده شود.

مهندس آذری جهرمی به موضوع اینترنت کودک به عنوان یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و افزود: این طرح یک بازار 6 میلیونی تبلت دارد که مقرر شد بر اساس حمایت از تولید داخلی، بخشی از این بازار به صنایع داخلی اختصاص یابد.

وی تعامل با تولید کنندگان گوشی تلفن همراه با یک برنامه مدون و ادبیات واحد را یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و تصریح داشت: این ماموریت به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داده شد با وندور های تولید کنندگان گوشی تلفن همراه مذاکره شود و آنها ملزم به انتقال بخشی از خطوط تولید به کشور و صادرات به کشورهای منطقه، شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این که مردم در اجرای طرح رجیستری نباید سر در گم شوند، گفت: لازم است با همکاری رسانه ها، صدا و سیما و فضای مجازی، اطلاع رسانی کاملی در این حوزه انجام شود.

آذری جهرمی به انجام گام های پله به پله در طرح رجیستری اشاره کرد و افزود: در این مرحله سیستم از انتهای مهر ماه سال جاری در فاز مانیتورینگ آغاز می شود و 2 مدل از گوشی های تلفن همراه که به صورت قاچاق وارد ایران می شود و تولید کنندگان این گوشی ها سرویسی را در ایران ارایه نکرده و حقوق مردم و حقوق گمرکی را نیز رعایت نمی کنند، پایش شده و از ورود قاچاق این گوشی ها به کشور، جلوگیری می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: بعد از اجرای این مرحله در کمیته مدیریت پروژه که با مسوولیت وزارت ارتباطات تشکیل می شود، برای ادامه مسیر و گسترش آن تصمیم گیری می شود و در ظرف مدت معینی کل کشور و تمام برندهای موجود تلفن همراه در کشور تحت پوشش طرح رجیستری تلفن همراه قرار می گیرند  تا از این فرصت برای حمایت از تولید داخل و ایجاد اشتغال ،حداکثر استفاده شود.

آذری جهرمی تاکید کرد: در اجرای مرحله فنی این طرح از شرکت های دانش بنیان و توان داخلی در کنار تجربیات بین المللی، استفاه می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با هر چه بخواهد در زندگی مردم خلل ایجاد کند موافق نیستیم و مهمترین موضوع مطرح شده در این جلسه تاکید بر فرماندهی واحد در اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه یکی از مباحث جدی در این جلسه رعایت حقوق مصرف کننده در این مکانیزم  است، افزود: حداکثر تلاش می کنیم قیمت برای مصرف کننده نهایی افزایش نیابد که  البته نیاز به نظام کنترل بازار دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-10 13:58

افزودن دیدگاه جدید