کد مطلب: 

203960
بخش چهارم/ دبیرکل اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات در گفت‌وگو با سیتنا:

اپل را به همکاری مجدد با اپلیکیشن‌های ایرانی تشویق می‌کنیم/ اپل باید خوش‌آمدگوی تمامی اپلیکیشن‌های کاربردی باشد

دبیرکل اتحادیه بین‌المللی مخابرات، تاکید کرد: از آنجا که اپل یکی از اعضای ITU است و ما طبق روال ITU همواره اعضای خود را به همکاری با تمامی شرکت‌ها در سراسر دنیا تشویق می کنیم، پس می‌توانیم آن‌ها را به همکاری مجدد با اپلیکیشن‌های ایرانی تشویق کرده و از آن ها بخواهیم تا مشکل پیش آمده را حل کنند.
اپل را به همکاری مجدد با اپلیکیشن‌های ایرانی تشویق می‌کنیم/ اپل باید خوش‌آمدگوی تمامی اپلیکیشن‌های کاربردی باشد

"هولین ژائو" که به سوالات خبرنگار سیتنا در بوسان کره جنوبی پاسخ می‌گفت، در پاسخ به سوال سیتنا پیرامون تحریم اپلیکیشن های ایرانی توسط اپ استور و گوگل پلی، گفت: ظاهرا تمامی این مشکلات به خاطر تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران است.

وی ادامه داد: وقتی که من اخبار رسانه‌ها را دنبال می‌کنم بیشتر به این نکته جلب توجه می‌شوم که ما بیشتر از گذشته به توسعه‌ی فضای ICT در بازار بین الملل نیازمندیم.

وی افزود: ما تحریم‌ها را می شناسیم و تحریم‌ها بحثی سیاسی است، البته وزیر ارتباطات ایران هم این موضوع را با بنده مطرح کردند و در خصوص حذف اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور توضیحاتی ارائه دادند.

ژائو خاطرنشان کرد: ایران به دنبال حمایت از حضور اپلیکیشن های خود در این استورها و در بازار بین الملل است. به نظر بنده شرکت اپل هم باید خوش‌آمدگوی تمامی اپلیکیشن‌های کاربردی باشد.

دبیرکل ITU، گفت: پیرو جلسه‌ی بنده با آقای جهرمی، به اطلاع ایشان رساندم که ITU همواره به دنبال تشویق اعضای خود برای صحبت، مذاکره و حل مسائل بین کشورهاشان است و این موضوع هم در قابل مذاکره قابل طرح است.

وی ادامه داد: ITU هیچ گاه در مسائل و مباحث تجاری ورود نمی کند، ولی از آنجا که اپل یکی از اعضای ITU است و ما طبق روال ITU همواره اعضای خود را به همکاری با تمامی شرکت‌ها در سراسر دنیا تشویق می کنیم تا همه بتوانند در کنار هم از فضای موجود بهره مند شوند، پس می‌توانیم آن‌ها را به همکاری مجدد با اپلیکیشن‌های ایرانی تشویق کرده و از آن ها بخواهیم تا مشکل پیش آمده را حل کنند.

بخش های دیگر گفت‌وگوی تفصیلی سیتنا با دبیرکل ITU طی روزهای آتی منتشر می‌شود.

انتهای پیام

برای مشاهده‌ی بخش اول گفت‌وگوی سیتنا با دبیرکل ITU اینجا و برای خواندن بخش دوم اینجا و برای مشاهده بخش سوم اینجا کلیک کنید.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-10 13:59

افزودن دیدگاه جدید