کد مطلب: 

203909
بخش دوم/ دبیرکل اتحادیه‌ی بین‌المللی مخابرات در گفت‌وگو با سیتنا:

حضور پاویون ایران در نمایشگاه تلکام بوسان بسیار پررنگ و حائز اهمیت بود

دبیرکل اتحادیه بین‌المللی مخابرات، اظهار کرد: حضور پاویون ایران در نمایشگاه تلکام بوسان بسیار پررنگ و حائز اهمیت بود؛ چراکه پروژه‌ها، طرح‌ها و ایده‌های خوب و جدیدی برای ارائه داشتند و ما بسیار از حضور ایران خرسند شدیم و امیدوارم خود ایرانی ها هم از حضورشان خرسند باشند.
حضور پاویون ایران در نمایشگاه تلکام بوسان بسیار پررنگ و حائز اهمیت بود

"هولین ژائو" که پس از دیدار اختصاصی با دست‌اندرکاران سیتنا به عنوان نماینده‌ی نمایشگاه های ITU در ایران، به سوالات خبرنگار سیتنا در بوسان کره جنوبی پاسخ می‌گفت، در پاسخ به سوالی پیرامون مقایسه‌ی نمایشگاه امسال ITU در مقایسه با دوره‌های گذشته، گفت: امسال نمایشگاه بسیار خوب بود و این باعث افتخار ما بود که ITU Telecom World 2017 را در بوسان برگزار کردیم که با حمایت بسیار خوب و سازمان یافته‌ی کشور میزبان همراه بود.

دبیرکل ITU ادامه داد: کره جنوبی هم در این نمایشگاه حضور بسیار خوبی داشت و تسهیلات بسیار مناسبی را ارائه کرد و همچنین جلسات تخصصی مناسبی برای مدعوین برپا شد.

ژائو، خاطرنشان کرد: SMEها و اکثر شرکت کنندگان تلکام 2017 را جوانان تشکیل دادند که آنها از نحوه‌ی برگزاری نمایشگاه و تکنولوژی‌های جدید ارائه شده توسط متخصصان کره ای که شامل 4G و 5G ، اینترنت اشیاء، سیستم حمل و نقل هوشمند و ... بود، بسیار راضی بودند.

وی ادامه داد: از دیدگاه کشور میزبان هم، آنها از برگزاری و حضور کشورهای دیگر بسیار راضی بودند و در جلسات بر این نکته اذعان داشتند.

ژائو، گفت: علاوه بر این، رویدادهای برگزار شده در نمایشگاه، پاویون‌ها و شرکت کنندگان از تمام صنایع، طبق بررسی های ما از رضایت بالایی برخوردار بودند. به خصوص، در این نمایشگاه شاهد حضور بسیاری از وزرای کشورهای آفریقایی به همراه صنایع و SMEها بودیم که در قالب پاویون های بسیار خوبی حاضر شده بودند.

دبیرکل ITU، تاکید کرد: این در واقع یک گردهمایی بسیار خوب است که افراد زیادی با حضور در این گردهمایی ضمن آشنایی با روند توسعه در سایر کشورها، موفق به توسعه‌ی همکاری‌ها و جذب سرمایه گذار می‌شوند و در نهایت همه می توانند از فرصت های حاضر منفعت ببرند.

وی در ادامه‌ی گفت‌وگو با سیتنا، افزود: برای اولین بار سه بخش تخصصی مشتمل بر حوزه‌ی مخابرات، مخابرات سازمانی و توسعه‌های مخابراتی در کنار هم به ارائه‌ی آخرین دستاوردها و تسهیلات پرداختند و تجربه های خود را با دیگران به اشتراک گذاشتند.

ژائو گفت: همچنین پس از سال‌ها تجربه آموزی، امسال ITU موفق شد تا نشریه‌ی تخصصی خود را با عنوان “ICT Discoveries” برای دانشگاه ها ارائه دهد. به دلیل خلاقیت‌ها و ابداعات تکنولوژیکی، شروع کار این مجله ساده نبود، ولی در نهایت باعث افتخار ما بود که در تلکام 2017 اولین شماره از این مجله منتشر شد. مقالات با کیفیت بالا در خصوص هوشمندسازی در این مجله منتشر شد و بازخوردهای بسیار خوبی دریافت کردیم که ما را بسیار امیدوار کرد.

دبیرکل اتحادیه بین‌المللی مخابرات، در خصوص حضور پاویون ایران در نمایشگاه بوسان هم، گفت: امسال حضور پاویون ایران بسیار پررنگ و حائز اهمیت بود؛ چراکه پروژه‌ها، طرح‌ها و ایده‌های خوب و جدیدی برای ارائه داشتند که ما بسیار از حضور ایران خرسند شدیم و امیدوارم خود ایرانی ها هم از حضورشان خرسند باشند.

ژائو خاطرنشان کرد: در مقایسه با سال گذشته تعداد بازدیدکنندگان هم به طور حتم افزایش چشم گیری داشت و تنها در روز اول بالغ بر 6 هزار ثبت نام کننده داشتیم که رقم بالایی به نسبت همین روز اول در سال گذشته بود. علاوه بر این، نکته حائز اهمیت نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته، حضور بازدیدکنندگان عمومی بود.

وی افزود: ما بازدید عموم را برای این در دستور کار قرار دادیم که بسیاری از جوانان و دانشجویان که به دنبال آشنایی با تحولات تکنولوژیک در سایر کشورهای دنیا هستند هم بتوانند با این بخش در نمایشگاه ITU آشنا شوند که حضور عموم بازدیدکنندگان در نمایشگاه امسال قابل توجه بود.

دبیرکل ITU، تاکید کرد: در مقایسه با سال گذشته تعداد پاویون ها به 32 رسید که این رقم در سال گذشته 28 بود. کشورهایی مانند فیلیپین، اندونزی، بنین و سیرالئون هم برای اولین بار در نمایشگاه ITU شرکت کردند که پاویون فیلیپین بسیار زیبا و بروز بود و پاویون اندونزی هم بسیار بزرگ و تاثیرگذار با تعدد SMEهای بالا و البته با همراهی وزیر ارتباطات این کشور همراه بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه 2017 ITU Telecom World بوسان به عنوان معتبرترین و مهمترین رخداد نمایشگاهی سالیانه ITU با حضور دبیرکل اتحادیه‌ی جهانی مخابرات و وزرا و مقامات ارشد مخابراتی از کشورهای مختلف دنیا و همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و برخی مدیران ارشد حوزه‌ی مخابرات ایران، از سوم مهرماه جاری به مدت چهار روز در بوسان کره جنوبی میزبان بازدیدکنندگان بود و برخی شرکت‌های دولتی و خصوصی ایران هم در قالب پاویون ایران در این نمایشگاه حضور یافتند.

بخش های دیگر گفت‌وگوی تفصیلی سیتنا با دبیرکل ITU طی روزهای آتی منتشر می‌شود.

انتهای پیام

برای مشاهده‌ی بخش اول گفت‌وگوی سیتنا با دبیرکل ITU اینجا کلیک کنید.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-10-08 09:20

افزودن دیدگاه جدید