کد مطلب: 

203478

مدیران هوآوی از برتری های Kirin 970 می گویند

هوآوی طی هفته های اخیر از چیپ جدید خود با نام Kirin 970 رونمایی کرد. همچنین بر مبنای آخرین اخبار، هوآوی از این چیپ در گوشی پرچم دار آتی خود یعنی Mate 10 که به زودی آن را عرضه می کند بهره خواهد گرفت.
مدیران هوآوی از برتری های Kirin 970 می گویند

به گزارش سیتنا، این چیپ از قابلیت هایی برخوردار است که برای اولین بار قادر است هوش مصنوعی یا AI را به گوشی های تلفن همراه وارد کنند و آنها از یک Smart Phone یا تلفن هوشمند به Intelligent Phone یا تلفن برخوردار از هوش مصنوعی بدل کند.

اصلی ترین شاخصه ای که این چیپ را از سایر چیپ های مشابه متمایز می کند، بخش NPU در این چیپ جدید است. تاکنون کاربران با مفاهیمی چون CPU (Central Processing Unit) به عنوان پردازنده  اصلی دستگاه و(Graphic Processing Unit) GPU به عنوان پردازنده گرافیکی دستگاه آشنا بودند ولی در Kirin 970 ، هوآوی از بخش جدید با عنوان NPU یاNeural Network Processing Unit رونمایی کرده است.

NPU در واقع همان بخشی در چیپ است که قابلیت هوش مصنوعی یا AI را در آن ایجاد می کند و به Kirin 970 امکان یادگیری از طریق شبکه های عصبی را می دهد.

به گفته اریک ژو چن، مدیر بخش طراحی تیم Kirin در هوآوی، این مغز مصنوعی در کنار CPU و GPU تعبیه شده در این چیپ می تواند تا 25 برابر کارایی بالاتر را در پردازش های گرافیکی و منطقی برای گوشی بهره مند از این چیپ به ارمغان بیاورد.

نکته جالب اینجاست که این افزایش کارایی، با افزایش بهره وری به میزان 50 برابر در این چیپ همراه است. به عبارت دیگر در Kirin 970 به هر میزان که کارایی بیشتر شده، مصرف انرژی آن به دو برابر میزان افزایش کارایی کاهش یافته است! به نظر می رسد قرار دادن NPU در این چیپ موجب افزایش کارایی چشمگیر آن در پخش پردازش مرکزی و گرافیکی آن نیز شده است.

مدیر عامل هوآوی، ریچارد یو، در هنگام معرفی و رونمایی از این چیپ ست در نمایشگاه IFA 2017 در ماه گذشته به میزان ترانزیستورهای به کارگرفته شده در این چیپ هم اشاره داشت و گفت که مهندسان هوآوی با جای دادن 5.5 میلیارد ترانزیستور با معماری ساخت 10 نانومتری موفق به ایجاد این قابلیت ها در این چیپ شده اند. در این مراسم او به عملکرد بهتر چیپ Kirin 970 نسبت به رقبای خود در اپل و سامسونگ هم اشاره داشت و با نشان دادن نتایج تست هایی مانند تست تشخیص چهره، برتری های این چیپ را به رخ رقبا کشید.

اینها ارقامی اعجاب آور هستند که البته ما باید تا عرضه گوشی پرچم دار جدید هوآوی یعنی Mate 10 برای مشاهده کارایی واقعی آنها در عمل صبر کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-09-29 10:41

افزودن دیدگاه جدید