کد مطلب: 

203471

توجه فیسبوک به سلامت انتخابات پارلمانی در آلمان

بنیان‌گذار فیس‌بوک می‌گوید که فعالیت شناسه‌های کاربری مشکوک در انتخابات پارلمانی آلمان زیر نظارت قرار دارد. او همچنین وعده داد که فعالیت‌های تبلیغاتی در این شبکه مجازی شفاف‌تر خواهد شد.
توجه فیسبوک به سلامت انتخابات پارلمانی در آلمان

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک گفت که برای اطمینان از عدم تاثیرگذاری اکانت‌های تقلبی بر انتخابات آلمان کارهای زیادی صورت گرفته است.

او همچنین تصریح کرد که فعالیت شناسه‌های کاربری تقلبی که حذف شده‌اند مورد بررسی قرار گرفته‌اند و تاکنون فعالیت‌های مشابه این شناسه‌ها در آلمان مشاهده نشده است.

زاکربرگ این سخنان را در یک برنامه "فیس‌بوک‌لایف" مطرح کرد که به "دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و راه‌های حفاظت از دموکراسی" اختصاص داشت.

مدیر داخلی فیس‌بوک در این ویدیو در مورد اقدامات صورت گرفته توسط این شبکه اجتماعی برای مقابله با انتشار اخبار جعلی در این شبکه اجتماعی توضیح داد.

زاکربرگ گفت: «فیس‌بوک به سمت استاندارد بالاتری از شفافیت حرکت خواهد کرد. نه تنها باید مشخص شود که چه صفحه‌ای هزینه یک آگهی را پرداخت می‌کند، بلکه کاربران خواهند توانست صفحه آگهی‌دهنده و تبلیغاتی را که تاکنون سفارش داده است را ببینند.»

الکس استاموس، رئیس بخش امنیتی شرکت فیس‌بوک، اوایل ماه میلادی جاری در وبلاگ خود نوشته بود که در محدوده زمانی ژوئن ۲۰۱۵ تا ماه مه سال جاری میلادی (۲۰۱۷) در مجموع سه هزار تبلیغ و ۴٧٠ حساب و صفحه "غیرواقعی" مطالبی در زمینه‌های مختلف تبلیغاتی پخش کرده‌اند.

این داده‌ها در حالی از سوی فیس‌بوک منتشر شده است که این شرکت به علت آن‌چه از کمبود شفافیت در راه و روش تبلیغات خوانده می‌شود در معرض انتقادات شدید قرار گرفته است. منبع سفارش‌دهنده‌ی بسیاری از تبلیغات در این شبکه اجتماعی برای مخاطبان مشخص نیست.

فیس‌بوک یک روز پیش از این اظهارنظرها اعلام کرده بود، این امکان وجود دارد که شرکتی در روسیه در این شبکه اجتماعی ۱۰۰ هزار دلار صرف تبلیغات کرده و از این راه بر انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا تاثیر گذاشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-09-28 20:31

افزودن دیدگاه جدید