کد مطلب: 

203318

تلاش هدفمند شرکت‌های آمریکایی برای عدم استفاده مناسب از اینترنت در کشور

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، گفت: علی‌رغم ادعاهای آمریکایی‌ها بر دسترسی مناسب به اینترنت در ایران، شرکت‌های آمریکایی تلاش هدفمندی برای عدم استفاده مناسب از اینترنت در کشور ما دارند.
تلاش هدفمند شرکت‌های آمریکایی برای عدم استفاده مناسب از اینترنت در کشور

به گزارش سیتنا، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی – دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با بیان این مطلب، افزود: نتیجه بررسی های کارشناسی مرکز ملی فضای مجازی کشور در خصوص ارایه خدمات و محصولات دیجیتال شرکت های آمریکایی چون گوگل و آمازون نشان می دهد که شرکت های آمریکایی به طور هدفمند سعی دارند تا کاربرانی ایرانی را از استفاده مناسب از اینترنت و دسترسی کشور به ابزارهایی که می توانند باعث رشد کسب و کار و اشتغال شوند، دور کنند.

وی گفت: عملا 44 درصد از کلیه خدمات گوگل برای کشور مسدود است که در این بین 100 درصد از خدماتی که مورد نیاز توسعه دهندگان و کسب و کارهاست، برای ایران غیر قابل دسترسی است.
دکتر فیروزآبادی تاکید کرد: در حوزه سیستم عامل 63 درصد، تبلیغات کسب و کار 63 درصد و آمار تحلیلی 38 درصد از خدمات گوگل در دسترس مردم ایران قرار ندارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور تصریح کرد: 90 درصد سرویس های کاربردی و کسب کاری آمازون نیز در دسترس ما نیست و روند این محدودیت ها نشان می دهد که در کشور برای ایجاد چنین زیرساخت هایی در حوزه فضای مجازی که یک صنعت مادر است باید اقدام جدی صورت گیرد.

گفتنی است؛ مجموعه بررسی وضعیت خدمات و محصولات دیجیتال گوگل و آمازون برای استفاده پژوهشگران و علاقمندان این حوزه در سایت مرکز ملی فضای مجازی کشور منتشر شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-09-20 16:20

افزودن دیدگاه جدید