کد مطلب: 

203302
با اشتراک زیرساخت شبکه‌ی 4G بین اپراتورهای اول و سوم، فراهم شد:

بهبود قابل توجه سرعت و کیفیت خدمات نسل چهارم همراه اول و رایتل

در راستای ارائه‌ی خدمات مطلوب تر و تقویت زیرساخت‌های شبکه‌ی 4G، چندی است که همراه اول و رایتل نسبت به اشتراک گذاری منابع و شبکه‌‌ی خود اقدام کرده و برای نخستین بار در کشور سیستم «RAN Sharing» را راه اندازی کرده اند که این اقدام، بهبود سرعت و کیفیت ارایه‌ی خدمات 4G برای هر دو اپراتور را به همراه داشته است.
بهبود قابل توجه سرعت و کیفیت خدمات نسل جهارم همراه اول و رایتل

به گزارش سیتنا، مهندس وحید صدوقی، مدیرعامل همراه اول، در تشریح این همکاری اپراتور تحت مدیریتش با رایتل، گفت: این همکاری برد برد از اواسط اردیبهشت‌ ماه 1396 اغاز شده است و تاکنون بیش از 10 هزار سایت نسل چهارم را راه‌اندازی کرده‌ایم، ولی با توجه به اینکه از زمان ارتقای پروانه به 3G و 4G، فرکانس مناسبی به ما واگذار نشد تنها توانستیم 5 مگ از فرکانس 1800 مگاهرتز نسل دوم را به این شبکه تزریق کنیم.

این سیستم به نوعی یک دادوستد شبکه‌ای و کنش تجاری تلقی می‌شود که با صورت پذیرفتن آن باعث می‌شود هر دو اپراتور بتوانند از فرکانس‌های یکدیگر و زیرساخت‌های 4G همدیگر استفاده مشترک کنند و ظرفیت سالانه فرکانس شبکه LTE خود را بالا ببرند.

قابل ذکر است؛ با ایجاد این همکاری دو سویه، رایتل توانسته شهرهایی که در آن سرویس نسل چهارم را ارایه می‌دهد از 21 شهر به 710 شهر ارتقا دهد و همراه اول نیز فرکانس لازم برای امور توسعه‌ای خود را به دست آورده و سرعت بهتری را در اینترنت نسل چهارم به مشترکین خود ارایه می‌دهد.

مدیرعامل همراه اول تاکید دارد: این اقدامات با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی ارزی و کاهش هزینه‌های هر دو اپراتور صورت گرفته و باعث شده است که هر دو اپراتور به نتایج مطلوب و سودمندی در بازار کاری خود برسند که در نهایت به رضایت مشترکین این سرویس‌ها ختم شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-09-20 12:00

افزودن دیدگاه جدید