کد مطلب: 

203292

قابلیت دسترسی درگاه ملی خدمات دولت هوشمند برای نابینایان

هفته آینده، درگاه ملی خدمات دولت هوشمند به‌عنوان پنجره واحد خدمات دولت به مردم، برای معلولان با آسیب بینایی نیز دسترس‌پذیر خواهد شد.
قابلیت دسترسی درگاه ملی خدمات دولت هوشمند برای نابینایان

به گزارش سیتنا، روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، اعلام کرد: بر اساس ماده 13 تصویب‌نامه 15 شهریور ماه جاری هیات وزیران در خصوص دسترس‌پذیری وب‌گاه‌ها برای فناوری‌های کمکی نابینایان و کم‌بینایان، درگاه ملی خدمات دولت هوشمند به‌عنوان پنجره واحد خدمات دولت به مردم، برای معلولان با آسیب بینایی تا هفته اول مهرماه سال جاری دسترس‌پذیر خواهد شد.

مطابق استاندارد‌های دسترس‌پذیری برای ارائه‌کنندگان سرویس‌های الکترونیکی، تمامی درگاه‌ها را می‌توان به‌گونه‌ای طراحی کرد که برای آسیب دیدگان بینایی هم قابل‌استفاده باشند. توجه به این مفهوم در ایران، می‌تواند کمک شایانی به ایجاد فرصت‌های برابر میان شهروندان نابینا با سایر شهروندان کند.

در همین راستا، درگاه ملی خدمات دولت هوشمند از هفته آینده برای نابینایان و کم‌بینایان به‌صورت کاملاً دسترس‌پذیر، به ارائه خدمات الکترونیکی کلیه دستگاه‌های کشور خواهد پرداخت. راهنمای این سامانه که به چگونگی نحوه استفاده نابینایان از این درگاه خواهد بود، تا همان زمان تهیه و بر روی درگاه قرار خواهد گرفت.

هم‌چنین دستورالعمل مربوط به الزامات و استانداردهای دسترس‌پذیری وب‌گاه‌ها تا اواخر مهرماه سال جاری نهایی و پس از کسب نظر نخبگان، توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-09-19 21:36

افزودن دیدگاه جدید