کد مطلب: 

203203
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نسل چهارم:

افزایش سرعت و بهبود کیفیت اینترنت در اولویت وزیر جدید باشد/ ایجاد 100 هزار شغل از تکالیف قانونی اولویت دار است/ موضوع ترانزیت دیتا می‌تواند نقطه قوت ما در حوزه ICT باشد

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، توجه به تکالیف قانونی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را از مهم ترین اولویت های کاری وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد و در عین حال افزایش سرعت اینترنت و بهبود در این زمینه را از دیگر نکاتی برشمرد که باید مورد توجه وزیر قرار گیرد.
افزایش سرعت و بهبود کیفیت اینترنت در اولویت وزیر جدید باشد/ ایجاد 100 هزار شغل از تکالیف قانونی اولویت دار است/ موضوع ترانزیت دیتا می‌تواند نقطه قوت ما در حوزه ICT باشد

به گزارش سیتنا، دکتر سعید باستانی در گفت و گو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم با بیان اینکه یکی از اولویت های کاری مهمی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به آن توجه داشته باشد انجام تکالیف قانونی مشخص شده در برنامه است، گفت: در این راستا یکی از مهم ترین موضوعات ایجاد 100 هزار شغل در این حوزه است که از موارد اولویت دار محسوب می شود.
وی، ایجاد زیرساخت های لازم برای دستیابی به تکالیف قانونی این بخش را از دیگر نکاتی عنوان کرد که باید در اولویت قرار گیرد و در عین حال فراهم سازی فضای مناسب برای کسب و کارهای اینترنتی را از دیگر نکاتی  برشمرد که باید مورد توجه قرار گیرد.
باستانی با تاکید بر ضرورت برطرف شدن موانع و محدودیت هایی که در ایجاد کسب و کارها وجود دارد، اظهار کرد: نقش حاکمیتی در حوزه ارتباطات باید تقویت شود و در عین حال  در دستیابی کشورمان به سهم هایی که در حوزه ICT در اولویت دنیا قرار دارد توجه لازم صورت گیرد.
نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس، به  در اختیار قرار دادن فرکانس های رادیویی موجود و تجمیع آن ها برای بهبود امور و انجام برنامه‌های مورد نیاز در حوزه ICT  تاکید کرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود وابستگی کشور در بخش هایی از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به دیگر کشورها را از جمله نقاط ضعفی برشمرد که آقای آذری جهرمی باید به آن توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: این وابستگی مشکلاتی را موجب می شود؛ به عنوان مثال به طور ناگهانی اپ های ایرانی از  اپ استور حذف می شوند که این موضوع موجب ایجاد محدودیت برای کسب و کارها می شود.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمام مواردی که در قانون برای حوزه ICT  تکلیف شده باید در اولویت امور قرار گیرد تا بتوانیم در این شبکه جهانی موفق باشیم.
باستانی همچنین اظهار کرد: در شرایطی که متاسفانه در کشورمان، عدم نظارت دقیق بر اپراتورها وجود دارد، در برخی مواقع  محدودیت هایی برای فضای کسب و کار ایجاد  شده و بخش خصوصی را با مشکلاتی مواجه می کند.
وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در کشورمان جوانان فعال، پرانرژی و با استعدادی داریم، گفت:علاوه بر سرمایه گذاری مالی باید به لحاظ قانونی و معنوی، نیز سرمایه‌گذاری های لازم در این حوزه صورت گیرد تا با ایجاد شرایط کسب و کار بتوانیم از توان نیروهای متخصص بهره برده و در توسعه فضای کسب و کارهای اینترنتی به دستاوردهای بسیار بزرگ تری دست یابیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در عین حال تاکید کرد: با  استعداد و هوش بالایی که جوانان ما دارند قطعا می توانیم در حوزه سخت  افزار و نرم افزار به پیشرفت های بسیار بالاتری دست یابیم و صادرات خدمات فنی - مهندسی نیز  داشته باشیم.
وی در پایان به موضوع ترانزیت دیتا اشاره کرده وموقعیت جغرافیایی کشورمان را در این زمینه از موضوعات و نقاط قوت حوزه ICT برشمرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-09-16 11:21

افزودن دیدگاه جدید