کد مطلب: 

203169

استفاده از بروزترین تکنولوژی دنیا برای اجرای پروژه فیبرنوری شهرداری ساری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در بازدید از پروژه فیبر نوری شهرداری ساری گفت: دکتر عبوری را یک آی‌تی‌من می‌دانم و امروز او در زمینه خدمات الکترونیکی برای دیگر شهرداران مازندران می‌تواند الگو باشد.
استفاده از بروزترین تکنولوژی دنیا برای اجرای پروژه فیبرنوری شهرداری ساری

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری، مهندس یدالله طهماسبی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران  در بازدید از روند پیشرفت پروژه فیبر نوری با قدردانی از سازمان فاوا شهرداری مرکز مازندران به‌دلیل اجرای این پروژه اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوع امنیت و کیفیت بسترهای ارتباطی امروزه مهم‌ترین آیتم در حوزه آی‌تی به‌شمار می‌آید، ایجاد و راه‌اندازی شبکه ارتباطی فیبر نوری توسط شهرداری ساری اقدامی اثرگذار و ماندگار است.

وی با عنوان اینکه فیبر نوری یکی از مهم‌ترین و در واقع اصلی‌ترین مؤلفه زیرساخت اجرای شهر هوشمند و تحقق دولت الکترونیک محسوب می‌شود، افزود: در استان مازندران بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری بین‌شهری و درون‌شهری وجود دارد که متولی آن منحصراً شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اعلام اینکه شهرداری‌ها تنها نهادی هستند که بیشترین خدمات را به شهروندان ارائه می‌کنند، خاطرنشان کرد: از این‌رو شهرداری ساری برای نخستین‌بار در شمال کشور با ذکاوت سازمان فاوا توانسته فارغ از شبکه فیبر نوری شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات، به‌طور اختصاصی برای ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان شبکه‌ای مجزا به خود اختصاص دهد.

این مسؤول با اشاره به اینکه با راه‌اندازی شبکه فیبر نوری مردم ساری به‌راحتی می‌توانند از خدمات الکترونیکی بهره ببرند، تصریح کرد: به‌دنبال فرایند راه‌اندازی این زیرساخت، ساری نیز می‌تواند با کمک و همکاری نخبگان از خدمات متنوع و به‌هنگام الکترونیکی که در کشورهای پیشرفته دنیا در حال اجراست، برخوردار شود.

طهماسبی در پایان با بیان اینکه دکتر عبوری شهردار ساری را یک آی‌تی‌من و مدیری که علاقه شدیدی به آی‌تی دارد، می‌دانم، گفت: اجرای پروژه فیبر نوری توسط شهرداری ساری، نشان‌دهنده این موضوع بوده که چقدر وی به آی‌تی علاقه‌مند است و امروز در زمینه خدمات الکترونیکی نیز وی برای دیگر شهرداران مازندران و شمال کشور می‌تواند الگو باشد.

در ادامه نیز مهندس یاسر قربانی ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه فیبر نوری تا این لحظه بیان کرد: عرض حفاری این پروژه حدود ۱۰ سانتیمتر و عمق آن حدود ۴۵ سانتی‌متر است، در حالی که در روش سنتی عرض ۵۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر بوده که خسارات زیادی به آسفالت می‌رساند.     وی با عنوان اینکه این پروژه با جدیدترین روش روز دنیا «میکروترنچ» اجرا می‌شود که حداقل خرابی به آسفالت می‌رسد، اضافه کرد: طول پروژه در سطح شهر ساری ۵۰ کیلومتر است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری با اشاره به اینکه این روش سرعت و توسعه‌پذیری بالایی دارد و به‌راحتی می‌توان این شبکه را توسعه داد، گفت: به‌طور مثال در روش سنتی یک کابل نصب می‌شود و ظرفیت توسعه ندارد اما در روش جدید داکت نصب می‌شود و این داکت ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ رشته فیبر نوری را دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-09-14 10:48

افزودن دیدگاه جدید