کد مطلب: 

203110

چهاردهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران به کارش پایان داد

مراسم اختتامیه چهاردهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران به عنوان بزرگترین رویداد علمی سالیانه با هدف گسترش دانش رمزشناسی و امنیت اطلاعات و ارتباطات در کشور، عصر روز پنج شنبه 16 شهریور ماه 1396 پس از سه روز تلاش و حضور جمعی از متخصصان و فعالان حوزه افتا برگزار شد.
چهاردهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران به کارش پایان داد

به گزارش سیتنا، در این کنفرانس با برگزاری کارگاه های آموزشی، سخنرانی های کلیدی و ارائه مقالات علمی پژوهشی حوزه افتا، آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و یافته های پژوهشی اندیشمندان این حوزه ارائه شد.

همچنین در این کنفرانس و منطبق بر محور علمی ترویجی آن، نشست تخصصی امنیت سامانه های کنترل صنعتی برگزار شد و تعدادی از مقالات علمی ترویجی مرتبط با این موضوع نیز ارائه شد.

بیانیه پایانی چهاردهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران

در پایان این کنفرانس و در مراسم اختتامیه آن، بیانیه پایانی کنفرانس قرائت شد که در آن بر انجام برخی موارد ضروری از سوی دستگاه های مرتبط در حوزه افتا تأکید شد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

در راستای تحقق سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران و رسیدن به جایگاه برتر و تأثیرگذار کشور در علم و فناوری در منطقه و با توجه به تلاش روزافزون دشمنان برای تضعیف امنیت این مرز و بوم که با استفاده از روش های مختلف از جمله نفوذ به فضای مجازی (فضای تولید و تبادل اطلاعات) کشور صورت می گیرد و با آگاهی از برخی رویدادهای اخیر در حوزه امنیت این فضا، لزوم اقدامات جدی برای ارتقاء سطح امنیت فضای مجازی کشور بیش از پیش احساس می شود.

در پایان برگزاری چهاردهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران، فرصت را غنیمت شمرده و بر انجام موارد زیر از سوی دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف مرتبط، با هدف تقویت زیرساخت های حوزه افتا تأکید می نمائیم:
1-    ارزیابی اجرای سند افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) و به روزرسانی آن بر اساس شرایط و نیازهای روز کشور به عنوان یک ضرورت ملی مورد توجه قرار گیرد.
2-    توسعه تحصیلات تکمیلی و پژوهش های حوزه افتا به عنوان یک حوزه راهبردی، در داتشگاه ها و مراکز پژوهشی مورد توجه و حمایت جدی قرار گیرد.
3-    سیاست های حمایت از شرکت های دانش بنیان و محصولات داخلی در حوزه افتا و همچنین ممنوعیت واردات تجهیزات این حوزه (که امکان ساخت آنهادر داخل کشور وجود دارد) از سوی مراجع سیاست گذاری و قانون گذاری در کشور تصویب و اجرا گردد.
4-    برنامه راهبردی و نقشه راه توسعه امنیت در حوزه های مختلف صنعتی کشور تدوین و در مسیر اجرا قرار گیرد.
5-    به ایجاد سازوکارهای لازم برای پیشتازی صنعت افتا به عنوان یک صنعت حیاتی جهت ارتقاء امنیت فضای مجازی کشور توجه ویژه مبذول گردد.
6-    ارزیابی و امن سازی سامانه های کنترل صنعتی به منظور ارتقاء سطح امنیت و بهره وری این نوع سامانه ها در سازمان های حیاتی، حساس و مهم کشور مورد توجه جدی قرار گیرد.
7-    به ابعاد مختلف علمی، فنی و حقوقی بکارگیری روش های رمزنگاری نوین توجه شود و در جهت بررسی و تصویب راهکارهای حقوقی و فناورانه لازم برای مواجهه هوشمندانه با کاربردهای رو به گسترش آن مانند رواج استفاده از رمزارزها در کشور اقدام گردد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-09-10 12:50

افزودن دیدگاه جدید