کد مطلب: 

202644

نسخه جدید اندروید روی مدل جدید گوگل پیکسل

نسخه جدید اندروید با نام اندروید O بزودی روی گوشی‌های پرچمدار اندرویدی جهان فعال خواهد شد. این نسخه جدید البته در مدل جدید گوگل پیکسل برای اولین بار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
نسخه جدید اندروید روی مدل جدید گوگل پیکسل

به گزارش سیتنا، افزایش سرعت بوت گوشی و بهینه شدن عملکرد کلی اپ‌ها و عمر باتری از اصلی ترین خصوصیات‌های اندروید جدید است. این قابلیت شاید تا حدودی بتواند نارضایتی استفاده کنندگان از گوشی‌های اندرویدی را کم کند چرا که معمولا گوشی‌های اندرویدی در این زمینه از گوشی‌های آیفون شرکت اپل ضعیف‌تر هستند.

نمایش اعلان‌ روی آیکون اپلیکیشن‌ها از دیگر تغییرات در اندروید O است. فرض کنید پیام جدیدی در تلگرام دریافت کرده‌اید، در این صورت علامت اعلان روی آیکون تلگرام نماینگر شده و اعلان دریافتی را نشان می‌دهد در این اندروید با فشردن و نگه داشتن آیکون اپلیکیشن می‌توان اعلان را مشاهده کرد.

قابلیت تصویر در تصویر از مهمترین تغییرات در اندروید جدید است این ویژگی به کاربر امکان می‌دهد زمانی که در حال کار با گوشی خود است در هنگام تماشی فیلم از طریق گوشی تماس تصویری برقرار کند در این حالت تماس تصویری یا فیلم در حال پخش تبدیل به کادر کوچکی در گوشه تصویر دیگر خواهد شد. از طرفی کاربر زمانی که در حال مکالمه تصویری است میتواند اپلیکشن‌های دیگر را هم بطور همزمان فعال کند. البته این قابلیت با توجه به توسعه پردزانده‌های نسل جدید گوشی‌های همراه قابل استفاده است و در صورت نصب این برنامه برای گوشی‌های قدیمی‌تر احتمال داغ کردن پردازنده و اختلال در کار دستگاه وجود دارد.

یکپارچگی بیشتر در تنظیمات از قابلیت‌ها دیگر این اندروید جدید است. بر این اساس بسیاری از تنظیمات در طبقه‌بندی مناسب‌تری قرارمی‌گیرند.

غیر فعال کردن اعلان‌های یک اپلیکیشن خاص از دیگر خصوصیات اندروید O است.زمانی که کاربر اعلان جدید بسیاری را از یک اپلیکشین دریافت می‌کند می‌تواند با استفاده از این قابلیت مشکل را جل کند. در این شرایط کاربر بدون از دست دادن اعلان‌های دیگر اپلیکیشن‌ها، می‌تواند تنها اعلان‌های یک اپلیکیشن را غیر فعال کند. این عامل می‌تواند سبب افزایش سرعت دستگاه نیز شود.

در سری جدید نرم افزار اندروید O هوش مصنوعی توسعه بیشتری پیدا کرده است. انتخاب کامل اسامی ‌بصورت هوشمند از قابلیت‌های جدید اندروید O است.

این اندروید بطور هوشمند نام و آدرس‌های مختلف را شناسایی و انتخاب می‌کند و بهترین اپلیکشین را برای پیدا کردن -مثلا یک آدرس- به کاربر معرفی می‌کند. این عامل سبب سرعت کار بیشتر با گوشی‌های تلفن همراه می‌شود.

یکی از ضعف‌های اندروید نسبت به آی او اس امنیت کمتر آن است اما حالا گوگل سعی دارد با قابلیت گوگل پلی پروتکت با اسکن تمام اپلیکشین‌ها حفره‌های امنیتی گوشی را پیدا کند. با این قابلیت جدید اپلیکشین‌های حاوی نقض یا مشکل امنیتی نمی‌توانند به گوشی ضربه بزنند. این اندروید جدید همچنین بر اساس این قابلیت سعی بیشتر در حفظ حریم شخصی کاربران دارد.

با قابلیت Treble، اندروید جدید برای تمامی ‌گوشی‌ها بستر مناسب‌تری را جهت به‌روز‌رسانی مکرر فراهم خواهد کرد. این به‌روزرسانی گوشی را در برابر حفره‌های امنیتی حفظ کرده و از طرفی می‌تواند قابلیت‌های نرم افزاری را هم به مرور افزایش دهد.

شرکت گوگل اوایل پاییز امسال نسل جدید گوشی‌های خود را با اندروید O روانه بازار خواهد کرد.

در این گوشی، حاشیه نمایشگر نسبت به مدل پیکسل یک کاهش یافته است. به نظر می‌رسد گوگل نیز به فکر افزایش دادن نسبت نمایشگر به بدنه‌ گوشی‌های خود افتاده است.

صفحه نمایش پیکسل دو اولد است و با استفاده از این تکنولوژی کیفیت نمایشگر افزایش خواهد یافت. رزولوشن این گوشی کیو اچ‌دی است و نمایشگر‌های مورد نیاز پیکسل توسط شرکت ال جی تامین می‌شود.

در سخت افزار این گوشی از پیشرفته ترین پردازنده شرکت کوالکام استفاده خواهد شد. سایت‌های مختلف تکنولوژی در جهان ازاستفاده اسنپدارگون ۸۳۶ در این گوشی گزارش داده اند. اگر این اطلاعات درست باشد پیکسل دو اولین گوشی خواهد بود که از این پردازنده استفاده می‌کند. هم اکنون اکثر گوشی‌های پرچم‌دار در جهان از اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده می‌کنند.

از دیگر مشخصات فنی این گوشی می‌توان به ۴ گیگابایت حافظه‌ رم اشاره کرد. پردازنده‌ی گرافیکی آدرینو ۵۴۰ در پیکسل قرار است استفاده شود که توان اجرای تمام بازی‌های اندروید را دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-23 00:14

افزودن دیدگاه جدید