کد مطلب: 

202585

راه‌اندازی اپلیکیشن موبایلی آمار حمل و نقل جاده ای

مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان راهداری گفت: امکان دسترسی به آمار و اطلاعات سالنامه آماری این سازمان در سال ۹۵ از طریق تلفن همراه جهت عموم کاربران فراهم شد.
راه‌اندازی اپلیکیشن موبایلی آمار حمل و نقل جاده ای

به گزارش سیتنا به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، فرامرز مداح اظهار داشت: با توجه به اهمیت دسترسی به آمار و اطلاعات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ‌ دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای بهره‌برداری بهینه از آمار و اطلاعات موجود، اقدام به تهیه اپلیکیشن سالنامه آماری سازمان، قابل‌استفاده در انواع دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت با سیستم‌عامل اندروید و آی او اس نموده است.

وی افزود: کتاب سالنامه آماری سازمان که از سال ۱۳۷۴ تاکنون هرساله تهیه و چاپ‌شده است به‌عنوان مرجع و منبع آمار نهایی و تائید شده سازمان است که در اختیار طیف وسیعی از استفاده‌کنندگان قرار می‌گیرد، لیکن استفاده از کتاب چاپ‌شده در مکان‌های کتابخانه‌ای و یا دفتری کاربرد بیشتری داشته و دسترسی به اطلاعات سالنامه در خارج از این مکان‌ها روش و سبک متفاوتی را می‌طلبد که آسان  و سهل‌تر با صرف زمانی کمتر باشد.

مداح خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به وجود خلاصه آمارهای کشوری در بخش‌های مختلف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی مهر و موم‌های ۸۵ الی ۹۵ و  خلاصه آمار استان‌ها به‌صورت مجزا برای هر استان در سالنامه‌ی سازمان، دسترسی به اطلاعات از طریق تلفن همراه، برای مدیران و کارشناسان این حوزه بسیار کاربردی است  که این مهم با تهیه اپلیکیشن مذکور محقق گردیده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر نسخه اندروید اپلیکیشن بر روی سایت سازمان در قسمت آمار و اطلاعات سایت قابل‌دسترسی و بهره‌برداری است. کاربران با  دانلود نرم‌افزار فوق بر روی تلفن همراه خود و نصب آن، امکان مشاهده آخرین اطلاعات سالنامه را به ساده‌ترین روش، بدون نیاز به اینترنت خواهند داشت.

مداح روند رو به افزایش تقاضا و استفاده متخصصان امر، دانشجویان و محققان کشور از اطلاعات و داده‌های دقیق و مطمئن در حوزه راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای را در سال‌های اخیر قابل‌ملاحظه ذکر و تأکید کرد: امکان فراهم‌شده در نوع خود هم در کشور وهم در بین کشورهای منطقه کم‌نظیر است و به‌طور یقین آمارها و اطلاعات درجهت برنامه‌ریزی‌های سایر نهادها نقش مؤثری دارد.

گفتنی است در اپلیکیشن آمار راهداری، کاربر قادر به مشاهده آمار و اطلاعات موردنظر خود به‌صورت لایه‌های فصلی، ‌ بخشی و فهرست جداول است. تفکیک موضوعی اطلاعات شامل بخش‌های زیر است: خلاصه آمارهای مدیریتی، امور فنی و زیربنایی، حمل‌ونقل کالا، حمل‌ونقل مسافر، حمل‌ونقل بین‌المللی، امور ایمنی و ترافیک، برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل هوشمند، خلاصه آمارهای استان‌ها به تفکیک هر استان.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-19 17:13

افزودن دیدگاه جدید