کد مطلب: 

202582
جانشین مدیرعامل صنایع ارتباطی آوا، به افق و چشم انداز این مجموعه تا سال 2020 اشاره کرده و در عین حال با تاکید بر برنامه جدی آوا برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی و فعالیت‌های صادراتی عنوان کرد که از تمام روش‌های مدیریتی برای جذب نیروهای نخبه و رضایت‌مندی شغلی نخبگان در این مجموعه استفاده خواهد شد.
برنامه شرکت آوا برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی و فعالیت‌های صادراتی

به گزارش سیتنا، فریبرز نژاد دادگر، دلایل علاقه‌مندی بسیاری از نخبگان مدیریتی و فنی برای همکاری در صنایع ارتباطی آوا را فعالیت منحصر به فرد و توان بالای نیروهای متخصص در این شرکت دانسته و گفت: حسن بزرگ آوا و در واقع دلیل جذب بسیاری از نیروهای برجسته به آوا این بود که نگاه این شرکت صرفا بازگشت سرمایه و یا نگاه اقتصادی به موضوع نیست و آوا با همان صفات ذاتی که از شرکت‌های دانش بنیان انتظار می‌رود با حضور نیروهای دانشگاهی جوان، تحصیلکرده، با استعداد و با تفکری باز کارش را آغاز کرد.

وی افزود: صنایع ارتباطی آوا از چند سال گذشته کار خود را آغاز کرد اما شکوفایی‌اش بعد از ورود به حوزه شبکه عمومی مخابراتی در دو سه سال گذشته چشمگیر بود، چون خوشبختانه هدفدار و جهت دار بوده و رشد خوبی در بازار داشته است.

وی با بیان اینکه آوا در تکنولوژی به کار برده در تولید محصولاتش، متفاوت و جدید بوده و توانسته بخش عمده‌ای ازفناوری را که طی سالیان اندوخته در تولید محصولاتش به کار گیرد و این موضوع به عنوان حاصل تلاش مهندسین و محققین جوان کشورمان جای افتخارو مباهات دارد، افزود: در حال حاضر که دوره رشد و شکوفایی آوا در بازار است باید در کنار تولید و توسعه، به آینده نیز نگاهی داشته باشد و ضروری است سازمان‌های دولتی و نهادهایی که متولی حمایت از شرکت‌های خلاق داخلی هستند نقش پررنگی در این زمینه ایفا کنند.

به اعتقاد جانشین مدیرعامل صنایع ارتباطی آوا، حمایت از شرکت‌های فناور، صنایع داخلی و تولید فناوری در کشور در حد حرف، شعار و یا دادن وام کم بهره بانکی نیست و نهادهای دولتی باید به این صنعت و صنایع نو ظهور به مانند نهالی که در حال رشد بوده و احتیاج به مراقبت دارد، نگاه کنند.

وی با بیان اینکه توقع همه شرکت‌ها پول و وام نیست و انتظار حمایت معنوی نیز دارند، افزود: دلایل زیادی وجود دارد که این حمایت، در برخی بخش‌ها جدی نیست.

دادگر در عین حال تاکید کرد: در کشور ما اساسا گردش صنعت و پول در دست دولت است و هنوز بخش خصوصی جایگاه خود را پیدا نکرده است، بنابراین سازمان‌ها و نهادها باید فکر کنند چیزی که در داخل تولید می‌شود لزوما نباید با محصولات مشابهی که سال‌ها در کشورهای پیشرفته خارجی تولید می شود مقایسه شود؛ به شخصه اگر مسئولیت مدیریتی در سازمانی داشتم و نیاز به خرید برخی محصولات داشته باشم در صورتی که تولیدات داخلی نیازهای پایه ای سازمان را پاسخگو باشند از محصولات و تولیدات داخلی تامین می‌کنم و این موضوع همان حمایت از تولیدات داخلی است.

وی با ابراز تاسف از اینکه معرفی شرکت‌های تولیدکننده داخلی در کشور خیلی خوب انجام نمی‌شود، گفت: مجموعه‌هایی مثل آوا تمام سرمایه خود را صرف تولید، توسعه و ارائه محصولاتشان به مشتری می‌کنند و نمی‌توانند سرمایه گذاری بالایی روی مارکتینگ داشته باشند، بنابراین باید در بخش بازاریابی داخلی و خارجی حمایت شویم و دولت اساسا باید از شرکت‌ها حمایت کرده و به آن‌ها اعتماد کند.

*حضور جدی آوا در نمایشگاه‌های خارجی و فعالیت‌های صادراتی

وی با اشاره به برنامه‌های مهم صنایع ارتباطی آوا در سال جاری، گفت: آوا در سال جاری تصمیم دارد در نمایشگاه‌های مرتبط با فعالیتش، حداقل در کشورهای همجوار حضوری جدی و فعال‌تر داشته باشد و اخیرا نیز توافق نامه‌ای با یک شرکت خارجی به امضا رسیده که در داخل کشور یک پروژه مشترک اجرا کنیم و طرف قرارداد نیز تعهد کرده که به آن کشور نیز صادرات متقابل داشته باشیم؛ بدیهی است در این بخش اتاق‌های بازرگانی نقش مهمی دارند و البته مکان یابی‌هایی نیز داشته ایم و امسال تلاشمان پیگیری جدی صادرات است و البته تمام تمهیدات و ملاحظات لازم را درباره فعالیت‌های صادراتی مدنظر داریم و با دقت برنامه ریزی می کنیم.

دادگر ادامه داد: شرکت‌ها باید حواسشان به تحولات تکنولوژی در کنار سایر مشغله‌های روزمره کاری شان باشد تا در برابر تحولات صنعتی و فناوری غافل گیر نشوند؛ مطالعات آینده و آینده پژوهی در شرکت ما نقش پررنگی دارد و مورد توجه اعضا هیات مدیره شرکت است.

* افق و چشم انداز آوا  تا سال 2020

وی با بیان اینکه تا پایان سال در چند موضوع مختلف و اهدافی که در نظر داریم گام خواهیم برداشت، درباره افق و چشم انداز شرکت تا سال 2020، گفت:  تا سال 2020 صنایع ارتباطی آوا ضمن حفظ جایگاه برتر درصنعت مخابرات کشور، در صادرات هم جایگاه قابل توجهی خواهد داشت و قطعا فروش داخلی آن با صادراتش به یک نقطه تعادل می‌رسد و سهم مهمی از فروش سالیانه از محل بازار خارجی حاصل خواهد شد.

دادگر در بخشی از سخنان خود در پاسخ به این سوال که متاسفانه در کشور ما شرکت‌های رقیب به جای همکاری و تعامل، اقدام ضد رقابتی انجام داده و در جهت تخریب یکدیگر گام برمی دارند، توضیح داد: بعضی شرکت‌های داخلی بعد از عزم دولت و حکومت به ویژه بعد از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، روش‌هایشان را عوض کردند ولی متاسفانه برخی شرکت‌های داخلی که اصول رقابت صحیح را نمی‌دانند و معمولا توانایی تولید فناوری را ندارند و بیشتر در ارائه محصولات دیگر کشورها بدون ایجاد ارزش افزوده فناورانه یا صنعتی فعالیت می‌کنند و شرکت‌های خارجی تحت لوای اینگونه شرکت‌ها محصولاتشان را بدون آنکه رسوب دانشی ارزشمندی برای شرکت داخلی به جای بماند، در بازار داخلی به فروش می‌رسانند!

وی در ادامه تاکید کرد: این روش محکوم به شکست است.

وی خطاب به فارغ التحصیلان و متخصصان داخلی نیز گفت: توصیه من به فارغ التحصیلان کشور این است که در شرکت‌های داخلی فعالیت کرده و با این کار از نسل امروز و فردای کشور حمایت کرده و امنیت و رفاه آن‌ها را فراهم کنند و به جای جذب شدن در شرکت های خارجی و رفتن به خارج از کشور، وارد شرکت‌هایی مانند آوا شوند تا صنعت داخلی ارتقا یافته و از تخصص‌شان در جهت پیشرفت کشورشان‌ استفاده شود.

انتهای پیام

دسته بندی: 

برچسب: 

افزودن دیدگاه جدید

اشتراک در خبرنامه