کد مطلب: 

202547

اپلیکیشنی که دنیای اطراف را برای نابینایان وصف می‌کند

بسیاری هنوز توانایی‌های هوش مصنوعی را دست‌کم می‌گیرند و معتقدند این فناوری تازه راه رفتن یاد می‌گیرد. اپلیکیشن‌ها و گجت‌هایی که هر روز بر پایه هوش مصنوعی ارائه می‌شوند اما چنین برداشتی را به چالش می‌کشند.
اپلیکیشنی که دنیای اطراف را برای نابینایان وصف می‌کند

به گزارش سیتنا، هوش مصنوعی؛ فناوری نوینی که هر روز خبرهای جدیدی از آن به گوش می‌رسد. گاه سخن از نصب دوربین‌های تشخیص چهره در ایستگاه‌های قطار آلمان به میان می‌آید و گاه خبر مطالعه روی چگونگی تشخیص افرادی که قصد خودکشی دارند، منتشر می‌شود.

کار از پروژه‌های سنگین دولتی در سطح گسترده فراتر رفته و حتی در عرصه‌ی خانگی هم هر روز گجت‌ها و دستگاه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ارا‌ئه می‌شوند؛ دستگاه‌هایی که با کاربر تعامل می‌کنند و دائم می‌آموزند.

تلفن‌های هوشمند که در مقایسه قدرت پردازش کمتری دارند هم از نعمت هوش مصنوعی بی‌بهره نمانده‌اند. یکی از عرصه‌هایی که این فناوری در آن به کار گرفته می‌شود، حوزه‌ی معلولان است. اپلیکیشن "Seeing AI" مایکروسافت که دنیا را برای نابینایان تفسیر می‌کند، نمونه‌ای از این اپلیکیشن‌ها است.

این اپلیکیشن در مارس سال جاری میلادی (۲۰۱۷) برای نخستین بار معرفی شد و چند هفته پیش هم نسخه رایگان آن برای سیستم عامل iOS در اپ‌استور قرار گرفت. با ارائه نسخه‌های به‌روز شده و تدقیق عملکرد، این اپلیکیشن کم‌حجم توانایی‌های خود را به رخ رقیبان می‌کشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-17 15:05

افزودن دیدگاه جدید