کد مطلب: 

202472

تاخیر در اجرای پروژه‌ی فیبرنوری به دلیل برآورد اشتباه طرف ایرانی

وزیر ارتباطات از تداوم مذاکره با شرکت ام تی ان (MTN) آفریقای جنوبی برای حضور در اجرای پروژه فیبر نوری در هشت کلان شهر ایران خبر داد و گفت: موافقت نامه صاحبان سهام به زودی نهایی می شود.
تاخیر در اجرای پروژه‌ی فیبرنوری توسط MTN به دلیل اشتباه طرف ایرانی

به گزارش سیتنا، محمود واعظی اظهار کرد: مقدمات حضور شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی به عنوان سرمایه گذار خارجی در پروژه فیبرنوری با همکاری شرکت های داخلی در حال انجام و روند کار راضی کننده است.

عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: موافقت نامه ای که باید در این باره بین صاحبان سهام امضا شود در یکی دو هفته آینده جمع‌بندی و سند نهایی نیز کامل خواهد شد.

واعظی گفت: مقرر است شرکت ام تی ان ۷۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در پروژه فیبرنوری انجام دهد که نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار آن به صورت مستقیم و ۴۵۰ میلیون دلار آن به صورت غیر مسقیم خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پروژه کشیده شدن فیبرنوری به هشت کلان شهر با همکاری سرمایه گذارخارجی را کاری مثبت و ماندگار برای کشور دانست.

هفدهم اسفندماه سال گذشته بود که واعظی، از یک اپراتور ایرانی که قرار بود برخی شهرهای کشور را به فیبرنوری مجهز کند اما نتوانست، انتقاد کرد و افزود: مقرر شده بود این اپراتور با همکاری یک شرکت خارجی و انعقاد قرارداد اقدام های لازم را برای تجهیز هشت کلان شهر به فیبر نوری آغاز کند.

وی افزود: اپراتور ایرانی در برآورد هزینه های کار دچار اشتباه شد و همین امر تاخیر در اجرای این پروژه را بدنبال داشت، اما هم اکنون با مذاکراتی که با یک شرکت خارجی داریم و ۹۰ درصد پیشرفت داشته، قرار است پس از انعقاد قرارداد، اقدام برای آغاز فاز عملیاتی پروژه آغاز شود.

گروه ام‌تی‌ان ۱۱ سال پیش به واسطه پروژه اپراتور دوم موبایل، به ایران آمد و شریک تجاری شرکت گسترش الکترونیک ایران با ۴۹ درصد از سهام ایرانسل شد. MTN یک شرکت چند ملیتی ارتباطات راه دور است که در سال ۱۹۹۴ تأسیس شد و هم‌اکنون در ۲۱ کشور محدوده آفریقا و خاورمیانه فعالیت دارد.

بر اساس این گزارش ام‌تی‌ان علاوه بر ایران در بوتسوانا، کامرون، ایران، ساحل عاج، نیجریه، جمهوری کنگو، رواندا، آفریقای جنوبی، سوازیلند، اوگاندا، زامبیا، افغانستان، قبرس، غنا، گینه بیسائو، جمهوری گینه، لیبریا، سودان، سوریه و یمن نیز فعالیت دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-12 18:15

افزودن دیدگاه جدید