کد مطلب: 

202460

زمزمه‌های مخالفت مجلس با برخی وزرای پیشنهادی روحانی

برخی از نمایندگان مجلس شانس کسب رأی اعتماد چند نفر از گزینه‌های پیشنهادی حسن روحانی را ناچیز ارزیابی کرده‌اند. یک عضو فراکسیون امید می‌گوید اعضای این فراکسیون به طور قطع به سه وزیر پیشنهادی رأی موافق نخواهند داد.
زمزمه‌های مخالفت مجلس با برخی وزرای پیشنهادی روحانی

به گزارش سیتنا، نامه حسن روحانی برای معرفی وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم سه‌شنبه ۱۷ مرداد توسط حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد. فهرست پیشنهادی روحانی شامل نام ۱۷ نفر است که ۹ نفر آنها در دولت یازدهم نیز حضور داشته‌اند. گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم هنوز معرفی نشده است.

الیاس حضرتی، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس، جمعه بیستم مرداد به سایت خبری تابناک گفت: «قطعا چند نفری از وزرای پیشنهادی نمی‌توانند رأی اعتماد بگیرند.»

حضرتی از معرفی کسانی که به زعم او رأی اعتماد کسب نمی‌کنند خودداری کرده و در عین حال با اطمینان گفته که دست‌گم سه گزینه پیشنهادی روحانی رأی نخواهد آورد و رئیس جمهور "باید از هم اکنون به فکر جایگزینی آنها باشد".

حضرتی گفت: «کابینه‌ای که روحانی به مجلس معرفی کرده، در مجموع کابینه بدی نیست و معدل آن قابل دفاع است؛ اما در عین حال ضعف‌هایی نیز دارد که باید در مورد آن بحث و بررسی‌های زیادی انجام گیرد تا تمام ابعاد قضیه روشن شود.»

یکی دیگر از انتقادها به حسن روحانی، عدم معرفی وزیر زن است. فاطمه حسینی. عضو فراکسیون امید به خبرگزاری مجلس گفت: «وزرای پیشنهادی پاسخگوی مطالبات زنان، اقلیت‌ها و برخی اقشار جامعه که انتظاراتی داشتند و پای صندوق‌های رأی رفتند، نیست.»

مسعود گودرزی، نماینده ممسنی در مجلس نیز به همین خبرگزاری گفته است: «به نظر می‌رسد رئیس جمهور در معرفی افراد معذوریت و محدودیت‌هایی داشت به همین جهت روحانی نتوانسته افراد مدنظر خود را در کابینه داشته باشد با این حساب معدل فکری و سیاسی کابینه دولت متناسب با اذهان و افکاری که به او رأی داده‌اند نیست.»

گزینه‌های پیشنهادی روحانی برای دولت دوازدهم هم معرفی برنامه‌های خود به فراکسیون‌های مختلف را آغاز کرده‌اند. تصمیم نهایی فراکسیون‌ها قرار است پس از این دیدارها گرفته شود.

با این همه با توجه به اظهارات برخی نمایندگان مجلس، بعید نیست که بر خلاف خوش‌بینی و امیدواری معاون پارلمانی رئیس جمهور، برخی از وزیران پیشنهادی از مجلس رأی اعتماد نگیرند یا با رأی حداقلی وارد کابینه دولت دوازدهم شوند.

انتهای پیاتم

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-11 20:24

افزودن دیدگاه جدید