کد مطلب: 

202459
بحث‌های متفاوت در شبکه‌های اجتماعی پیرامون شهردار پایتخت؛

شهردار جدید تهران و هشتگی به نام قالیباف_رفت

گزینش محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران به بحث‌های بسیار متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی دامن زده است. کاربرانی که امیدوارند نجفی انتظارات شهروندان تهرانی را برآورده کند و کاربرانی که نسبت به توان و صلاحیت او تردید دارند.
شهردار جدید تهران و هشتگی به نام قالیباف_رفت

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، سایت خبرگزاری دویچه وله نوشت: تصمیم شورای شهر تهران در انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان کاندیدای نهایی پست شهرداری تهران، دست‌مایه بحث‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی بوده است. اکثر کامنت‌ها پیرامون سن و وضعیت سلامتی او دور می‌زنند تا صلاحیت و توانایی حرفه‌ای‌اش. اما صلاحیت نجفی نیز مورد بحث قرار گرفته است.

هشتگ‌های بسیاری در این رابطه در شبکه‌های اجتماعی در گردش هستند. از آن جمله‌اند:

#نجفی

#قالیبات_رفت

#پیرسالاری

 # شهردار_تهران

دو نگاه متفاوت به قالیباف

کاربران درباره دوره فعالیت قالیباف دو ارزیابی متفاوت دارند. آن دسته از کاربران که با هشتگ #قالیباف_رفت نظر داده‌اند، از رفتن قالیباف و پایان یافتن دوره مدیریت او برشهرداری تهران خرسندند.

شماری از کاربران هم به بدهی‌کلان شهرداری تهران پرداخته‌اند. کاربری در همین رابطه به بدهی ۲۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران اشاره می‌کند. بدهی‌ای که حال بار اصلی‌اش بر دوش شهردار جدید خواهد بود. کاربری هم می‌پرسد، چگونه است همه شهرداران تا کنون در پایان دوره فعالیت خود بدهی به بار آورده‌اند؟

کاربر دیگری ضمن اشاره به فعالیت‌های مثبت قالیباف، از اینکه او رفتنی شده است ابراز شادمانی می‌کند. از سوی دیگر، کاربران دیگر نسبت به "رفتن" واقعی و قطعی قالیباف تردید دارند. یکی از کاربران به وفور "پست‌های انتصابی" اشاره کرده و بازگشت قالیباف را پیش‌بینی می‌کند.

کاربر دیگر نوشته است: طرفداران محمدباقر قالیباف به پیشرفت پروژه متروی تهران در دوره او و همچنین ساخت پل طبیعت و پارک آب و آتش اشاره دارند.

بسیاری از کاربران به وضعیت سلامتی محمدعلی نجفی اشاره کرده و ابراز تردید کرده‌اند که آیا او از پس وظایف سنگین شهرداری بر خواهد آمد یا نه.

از جمله به متن استعفای سال ۹۲ تو او اشاره می‌شود. به عنوان نمونه کاربری با انتشار بخشی از استعفانامه او می‌خواهد بداند فشار کاری در میراث فرهنگی بیشتر است یا در شهرداری تهران؟

محمدعلی نجفی ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ از ریاست سازمان میراث فرهنگی استعفا داد و حسن روحانی پس از پذیرش استعفای نجفی، او را به عنوان مشاور خود منصوب کرد.

کاربری می‌پرسد که زمان کار مفید شاغلان دولتی در سن جوانی ۲۲ دقیقه در روز است. حالا فردی در سن ۶۶ سالگی و با ناراحتی قلبی چند دقیقه می‌تواند کار کند؟

کاربر دیگری درباره شفابخشی کار در شهرداری تهران نوشته است: برخی از کاربران نیز به نجفی توصیه کرده‌اند برخلاف "دیگران" وعده توخالی ندهد و تنها وعده آن چیزی را بدهد که قادر به انجام آن هست.

انتظارات از شهردار جدید تهران بسیار زیاد است. برخی خواستار لغو قرارداد املاک‌های نجومی شده‌اند و برخی دیگر خواستار حل مشکلات عدیده شهر تهران.

محمدعلی نجفی در پیام اینستاگرامی خود به شهروندان تهران هم وعده آرامش داده است و هم وعده آسایش. نجفی گفته است: «سعی خواهم کرد از همه امکانات در شهرداری و خارج از شهرداری استفاده کنم تا دو خواست اصلی شهروندان محقق شود. یکی ایجاد آرامش که جنبه‌های معنوی و روانی شهروندان در زندگی شهری را شامل می‌شود و دوم آسایش که جنبه‌های فیزیکی و مادی آن‌ها را در بر می‌گیرد.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-11 20:10

افزودن دیدگاه جدید