کد مطلب: 

202438
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با سیتنا:

معرفی وزیری جوان برای وزارت ارتباطات، نقطه‌ی قوت کابینه است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: عمده‌ی افرادی که در حوزه‌ی ICT کار می‌کنند؛ اعم از کاربران و کسانی که در راس امور هستند افراد جوانی هستند، به همین خاطر معرفی وزیری جوان برای این حوزه می‌تواند نقطه‌ی قوتی باشد.
معرفی وزیری جوان برای وزارت ارتباطات، نقطه‌ی قوت کابینه است

دکتر سعید باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون جلسه‌ی سه شنبه مهندس آذری جهرمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در حال حاضر نه در جایگاه سخنگوی کمیسیون صنایع و به عنوان عضوی از کمیسیون که در این جلسه حضور داشتم باید عرض کنم که حوزه‌ی ICT یک حوزه‌ی بسیار جوان است و عمده‌ی افرادی که در این حوزه کار می‌کنند؛ اعم از کاربران و کسانی که در راس امور هستند هم در همه‌ی کشورها افراد جوانی هستند و مخاطبین هم افراد جوانی هستند و کسانی که در این حوزه کار می کنند هم معمولا زیر 35 سال هستند، به همین خاطر معرفی وزیری جوان برای این حوزه می‌تواند نقطه‌ی قوتی برای کابینه باشد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر شعار همیشگی ما استفاده از جوانان و حضور جوانان در رده‌های بالای مدیریتی است و معرفی آقای جهرمی یک فرصت است، ولی این فرصت‌ها را باید با حمایت و پشتیبانی مجلس، قوه قضاییه و دیگر نهادها پیش ببریم.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس، گفت: در هر صورت این حوزه، حوزه‌ای است که برای رشد و بالندگی خود همه را می‌طلبد، به دلیل اینکه در آینده باید حوزه‌های مختلف با وزارت ICT کار کنند. یکی از این حوزه‌ها جلب اعتماد مردم برای حضور در حوزه‌ی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در حوزه‌ی ICT است. مردم حتما باید با یک اطمینان خاطر کاملی ورود پیدا کنند و در این مورد هم باید تمام دستگاه‌های اجرایی کمک کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن، در ادامه اظهار کرد: در حوزه‌ی زیرساخت برای گسترش و قدرت نفوذ شبکه‌های اینترنتی در فضای مجازی باید همه پای کار باشند. در حوزه‌ی ترانزیت دیتا و در حوزه‌ی تبدیل اینترنت ایران به هاب منطقه‌ای حوزه‌ی ICT هم با توجه به شرایط ژئوپولتیکی که ایران دارد کار بزرگی در پیش است که باید انجام شود.

باستانی توضیح داد: همچنین سرعت و پهنای باند اینترنت که به عنوان یکی از معیارها و شاخص‌های توسعه یافتگی است و در خیلی کشورها جزو معیارهای اصلی است، هم نیاز به تاییدیه‌ی جاهای مختلف دارد و هم زیرساخت باید فراهم باشد. باید گفت کارهای بزرگی است که باید در این حوزه انجام شود.

وی ادامه داد: از همه مهمتر کسب و کارهای حوزه‌ی اینترنتی و حوزه‌ی ICT است که اگر واقعا در این بخش خوب کار شود قادر به این هستیم که سالیانه نزدیک به 200 هزار شغل در این حوزه ایجاد کنیم.

باستانی تاکید کرد: این حوزه با حوزه‌های دیگر قابل رقابت نیست. این یکی از موارد اصلی است که باید به صورت برنامه‌ی مدون باشد و فردی با جدیت این کارها را پیگیری کند. به نظر بنده مهندس جهرمی این توانمندی را دارند که بتوانند این حوزه را پوشش دهند.

خبرنگار: زهرا طاهری

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-10 11:40

افزودن دیدگاه جدید