کد مطلب: 

202431

تشریح ویژگی های کارت اعتباری ارزی دانشگاهیان

یک مقام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ویژگی های «کارت اعتباری ارزی دانشگاهیان» که در ذیل خدمات دولت الکترونیک وزارتخانه به جامعه دانشگاهیان کشور فراهم شده است را تشریح کرد.
تشریح ویژگی های کارت اعتباری ارزی دانشگاهیان

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، دکتر حبیب سنگ تراش، دبیر ستاد امور رفاهی اعضای هیات علمی وزارت علوم، در هشتاد و ششمین اجلاس روسای دانشگاه ها، مراکز آموش عالی، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری کشور که در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی (سالن ابوریحان) روز سه شنبه ۱۷ مرداد ماه برگزار شد، گفت: در سال های اخیر، مذاکرات وسیعی برای صدور کارت ارزی بین‏المللی صورت گرفته و در این جهت، جلسات متعددی برگزار شده است تا نهایتاً سامانه یوزکارت برای ارائه این کارت های انتخاب شد.
وی در ادامه گفت: از هفته آینده اطلاعات و نحوه دریافت کارت ها در سایت وزارتخانه قرار می گیرد و اعضای هیأت علمی، کارکنان و سایر پژوهشگران ، می توانند با مراجعه به سایت ستاد رفاهی و انتخاب گزینه یوز کارت ، جهت پر کردن فرم ثبت نام و کسب اطلاعات اقدام کنند.
دکتر سنگ تراش با اشاره به سرعت بالای سامانه یوزکارت در صدور این کارت‌ها تاکید کرد: تمامی اطلاعات لازم برای دریافت کارت ارزی بین ‏المللی روی سایت قرار گرفته است.
گفتنی است در چارچوب اجرای طرح دولت الکترونیک در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که دبیرخانه آن در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور مستقر است طرح واگذاری کارت ارزی دانشگاهیان با همکاری بخش خصوصی به مرحله اجرا گذاشته شده است.
با اجرای طرح دولت الکترونیک در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاهیان ایران صاحب کارت اعتباری ارزی می شوند و با استفاده از این کارت می توانند نیازهای علمی خود برطرف کنند. اکنون صدور کارت اعتبار ارزی به صورت پایلوت در دانشگاه صنعتی امیر کبیر آغاز شده و ظرفیت صدور صدها هزار کارت ارزی برای دانشگاهیان توسط بخش خصوصی با همکاری یکی از بانکهای ایرانی ایجاد شده است.
پیشتر مهندس حسن ایل بیگی مدیر سامانه یوزکارت در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی و امور بین الملل مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفته بود : روزچهارشنبه ۱۳ تیر ماه در دانشگاه صنعتی امیر کبیر همایش مدیران توسعه مدیریت(مالی اداری) دانشگاه های کشور برگزار شده بود و  ما در حاشیه این همایش، غرفه ای برپا کرده و خدمات خود را تشریح کردیم ، حتی از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این همایش اعلام شد که شرکت یوزکارت آمادگی ارائه و صدور کارت ارزی برای دانشگاهیان را دارد  و البته یک مجموعه دیگر را هم اعلام کردند.
به گفته وی دانشگاهیان می توانند در صورت تمایل به دریافت این نوع کارتهای ارزی به سایت یوزکارت به آدرسwww.usecard.ir مراجعه کرده و بعد از ایجاد حساب کاربری و واریز وجه کارت مورد نظر که در گروه های مختلف ارزی صادر از ۲۵۰ یورو تا ۵۰ هزار یورو صادر می شود این کارتها را دریافت کنند.  به گفته وی این کارتها در بیش از ۳۳ میلیون پایانه فروش در سراسر دنیا چه به صورت آنلاین چه به صورت حضوری قابل استفاده می باشند.
اکنون به گفته دکتر سنگ تراش مقدمات واگذاری این کارتها به دانشگاهیان انجام شده و متقاضیان محترم می توانند جهت ثبت نام و دریافت این کارت اقدام نمایند.
دبیر ستاد امور رفاهی اعضای هیات علمی وزارت علوم همچنین از ایجاد کال سنتر و اپلیکیشن مربوطه جهت کسب اطلاعات و رفع مشکلات احتمالی خبر داد و افزود: با تماس با کال سنتر سامانه یوزکارت و یا با مراجعه با سامانه آنلاین آن به نشانی usecard.ir دارنده ی کارت می تواند، در سفر حساب خود را شارژ و کنترل کرده و در صورت بروز هر نوع مشکلی از طریق آن با شرکت در ارتباط باشد.
اجلاس سراسری رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری کشور با حضور دکتر فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح روز، سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ در تالار ابوریحان مرکز همایش های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، دکتر سید حسن صدوق، رییس دانشگاه شهید بهشتی، دکتر محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر و دکتر حبیب سنگ تراش، دبیر ستاد امور رفاهی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، سخنرانان مراسم افتتاحیه اجلاس مذکور بودند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-09 17:50

افزودن دیدگاه جدید