کد مطلب: 

202398

ارزش کدام شرکت به مرز هزار میلیارد دلار نزدیک‌تر است؟

در وال استریت نگاه‌ها متوجه رشد پنج شرکت بزرگ جهان است: اپل، گوگل، فیس‌بوک، آمازون و مایکروسافت. ارزش کدام یک از آنها می‌تواند به‌زودی رکورد هزار میلیارد دلار را بشکند؟
ارزش کدام شرکت به مرز هزار میلیارد دلار نزدیک‌تر است؟

به گزارش سیتنا، بهای سهام شرکت اپل به بیش از ۸۳۰ میلیارد دلار رسید و رکورد تازه‌ای برجا گذاشت. به این ترتیب ارزش این شرکت آمریکایی از ارزش ۸ شرکت بزرگ آلمانی، یعنی اس ای پی، زیمنس، بایر، آلیانتس، بی ای اس اف، تله‌کوم، فولکس واگن و دایملر (بنز) در مجموع بیشتر است.

بسیاری از کارشناسان وال استریت این احتمال را می‌دهند که اپل به‌زودی به مرز هزار میلیارد دلار برسد. اما تجربه به آنها آموخته که در این راستا نمی‌توان محاسبه‌های درازمدت کرد. تنها یک خلاقیت جدید کافی است تا ارزش یکی دیگر از شرکت‌های کلان بین‌المللی را در کوتاه مدت به این حد برساند.

ارزش فعلی پنج شرکت بزرگ در مجموع حدود ۳ هزار میلیارد دلار است. "کوچک‌ترین" آنها آمازون است که ارزشش حدود ۴۸۴ میلیارد دلار اعلام شده. فیس بوک ۴۹۷ میلیارد دلار، مایکروسافت ۵۶۲ میلیارد دلار و گوگل (آلفابت) ۶۵۳ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده‌اند.

البته بانک‌ها و شرکت‌هایی در زمینه انرژی وجود دارند که درآمدشان از پنج غول نام‌برده بیشتر است اما برای ارزش‌گذاری یک شرکت تنها درآمد کافی نیست بلکه عوامل دیگری مانند سود و رشد هم نقشی اساسی ایفا می‌کنند.

به عنوان نمونه، در سال گذشته میلادی درآمد شرکت اپل تنها از طریق فروش آیفون بیش از درآمد شرکت خودروسازی آلمانی "ب ام و" بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-07 18:12

افزودن دیدگاه جدید