کد مطلب: 

202396
در پیام وزیر ارتباطات به مناسبت سالگرد تأسیس شرکت زیرساخت؛

قدرتمندتر شدن افکار عمومی از برکات توسعه شبکه های اجتماعی در ایران است

دکتر محمود واعظی، گفت: بهبود رابطه دولت و مردم و قدرتمندتر شدن افکار عمومی که به برابر شدن رابطه میان حاکمیت و مردم انجامیده است، یکی از مهمترین برکات توسعه شبکه های اجتماعی در ایران بوده است.
قدرتمندتر شدن افکار عمومی از برکات توسعه شبکه های اجتماعی در ایران است

به گزارش سیتنا، در متن پیام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت سالگرد تأسیس شرکت ارتباطات زیرساخت، آمده است:‌

سیزده سال از تاسیس شرکت ارتباطات زیرساخت می‌گذرد و در طی این سالها توسعه شبکه ارتباطی کشور به عهده این شرکت بوده است لیکن در طی دولت یازدهم این توسعه سرعتی دهها برابر پیدا کرد به گونه‌ای که امروز همگان به این توسعه اذعان داشته و همه بخش‌های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی متاثر از توسعه این بخش  می‌باشند.

هیچکس اعم از موافقان و مخالفان توسعه بخشICT کشور قادر نیست تا بر تحولات مثبت این حوزه چشم بندد. بهبود رابطه دولت و مردم و قدرتمندتر شدن افکار عمومی که به برابر شدن رابطه میان حاکمیت و مردم انجامیده است، یکی از مهمترین برکات توسعه شبکه های اجتماعی در ایران بوده است. افزایش نظارت اجتماعی مردم، حاکمان را مسوول تر و پاسخگوتر و به توسعه سیاسی و مردم سالاری در ایران کمک شایانی کرده است.

در حوزه اقتصادی، شتاب اقتصاد دانش بنیان و نهضت شکل گیری استارت آپ ها یا کسب و کارهای تازه و مبتنی بر فناوری های ارتباطی، توانسته است مسیر تازه و امید بخشی در ایجاد شغل را پیش روی جوانان تحصیل کرده ایرانی بگشاید.  مسیری بالنده که به زودی شرایط و الگوهای اقتصاد ایران را همچون جهان دگرگون می کند.

در حوزه های اجتماعی نیز با تولد شبکه های اجتماعی، سطح رابطه های فردی، خانوادگی، گروهی و اجتماعی دگرگون شده و سرعت تبادل اطلاعات و فرهنگ مکتوب که از زیرساخت های اصلی توسعه است، برفرآیند توسعه در همه بخش ها اثرات عمیقی نهاده است.

به تعبیر دیگر،  شدت تحولات در توسعه زیرساخت های ارتباطی در ایران، زندگی  تک تک ما را دچارتغییرات بنیادین نموده و سهمی شاخص در انجام امور روزمره زندگی مان یافته است.

می توان با جرات و قاطعیت گفت که تحقق چنین دستاورد عظیمی، مرهـون دو چیز است، نخـست پایداری شخـص رییس جمهور محترم بر سر میثاق خویش با مردم که دانستن و پرسش را حق مردم می دانست و به عنوان رییس دولتی که اعتدال را سرلوحه فعالیت داشت، اعتماد به مردم را مهمترین وزنه تعادل حاکمیت برمی شمرد و دوم شجاعت و مسوولیت شناسی مدیران و کارکنان شرکت ارتباطات زیرساخت در شکل دادن به زیرساختی ترین بنای توسعه.

تلاش و کوشش وصف ناپذیر همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت را ارج نهاده و از همه همکارانم در این شرکت تشکر می‌نمایم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-07 16:00

افزودن دیدگاه جدید