کد مطلب: 

202386

دانشکده پست و مخابرات، پیشران آموزش اینترنت اشیاء در منطقه

دوره آموزشی بین المللی و کارگاه تخصصی اینترنت اشیاء به میزبانی این دانشکده و با نظارت اتحادیه جهانی مخابرات، در نیمه دوم تیرماه در تهران برگزار شد که با استقبال شرکت کنندگان و رضایت مدرسان بین‌المللی این دوره مواجه شد. از آنجا که بحث مهارت محوری همواره مورد تاکید وزیر ارتباطات بوده است و دانشکده پست و مخابرات هم با درک صحیح حضور در آموزش‌های کاربردی، در مبحثی همچون اینترنت اشیاء ورود کرده است، در این راستا به نقش موثر این دانشکده در آموزش اینترنت اشیاء در ایران و منطقه پرداخته ایم.
دانشکده پست و مخابرات، پیشران آموزش اینترنت اشیاء در منطقه

به گزارش سیتنا، "مونا ارشادی فر" در یادداشت سردبیر بیست و دومین شماره از ماهنامه نسل چهارم نوشت: دانشکده پست و مخابرات که به عنوان عضو آکادمیک اتحادیه جهانی مخابرات، در پی شکل‌دهی هاب آموزشی ICT در منطقه است، طی سال‌های اخیر با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، به دنبال نیل به این هدف بزرگ بوده است. در همین راستا و به دنبال برگزاری موفق دوره‌های آموزش بین المللی توسط این دانشکده و تحت نظارت ITU با عناوین «توسعه نقشه راه پهن باند سیار» و «مولفه‌های اقتصادی مدیریت طیف» با حضور بازیگران حوزه ICT از کشورهای آسیا اقیانوسیه، سومین دوره آموزشی نیز تحت عنوان «اینترنت اشیاء» برای اولین بار و برای کشورهای منطقه آسیا اقیانوسیه در تهران برپا شد.

دوره آموزشی بین المللی و کارگاه تخصصی اینترنت اشیاء به میزبانی این دانشکده و با نظارت اتحادیه جهانی مخابرات ، در نیمه دوم تیرماه در تهران برگزار شد که با استقبال شرکت کنندگان و رضایت مدرسان بین‌المللی این دوره مواجه شد.از آنجا که بحث مهارت محوری همواره مورد تاکید وزیر ارتباطات بوده است و دانشکده پست و مخابرات هم با درک صحیح حضور در آموزش‌های کاربردی، در مبحثی همچون اینترنت اشیاء ورود کرده است، در این راستا در این شماره از ماهنامه نسل چهارم به نقش موثر این دانشکده در آموزش اینترنت اشیاء در ایران و منطقه پرداخته ایم که نظر به اهمیت موضوع، گزیده ای از مهمترین مطالب در این یادداشت گزینش شده است.

دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید دارد: برگزاری دوره‌هایی مانند اینترنت اشیاء هم برای دانشکده، هم برای کشورمان و هم برای منطقه حائز اهمیت است و کار فوق العاده‌ای است؛ یعنی با توجه به تکنولوژی که به سرعت در حال تحول است، اگر ما در داخل کشور مرکزی نداشته باشیم که به طور منظم اینگونه دوره‌ها را برگزار کند، از دنیا عقب می‌مانیم.

مهندس آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت زیرساخت هم می‌گوید: جایگاه  دانشکده پست و مخابرات در تربیت نیروی کاربردی حوزه ICT بسیار موثر بوده است.

دکتر امیرحسین دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات هم گفت: نقش‌آفرینی دانشکده پست و مخابرات در مجامع بین‌المللی می‌تواند به اعتبار سیاسی ایران کمک کرده و زمینه را برای مشارکت ایران در تدوین و توسعه استانداردهای فنی بین‌المللی فراهم آورد.

مهندس خسرو سلجوقی، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات، تاکید دارد: یکی از راه‌های ایجاد مراودات بین‌المللی، برگزاری دوره‌های آموزشی بین‌المللی است و خوشبختانه دانشکده پست و مخابرات نیز طی دو سال اخیر توانسته است اقدامات و عملکرد مثبت و مناسبی داشته باشد؛ چراکه انتقال دانش و دسترسی به اطلاعات بین‌المللی و حضور در بازارهای جهانی، در مراودات بین‌المللی اتفاق می‌افتد.

به گفته حسین مهری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، دانشکده پست و مخابرات  خودش را با نیازها و خواسته‌های جدید مثل اینترنت اشیاء تطبیق داده و به روز می کند تا بتواند آموزش‌های نوینی که در دنیا اتفاق افتاده را پیاده کند و قطعا توفیق خواهد داشت، چون رویکرد نوینی در بحث آموزش دارد.

دکتر مهدی فقیهی، مدیرکل دفتر مطالعات ارتباطات و فناوری‌های نوین مرکز پ‍ژوهش های مجلس، هم گفت: برگزاری دوره آموزشی  اینترنت اشیاء توسط دانشکده پست و مخابرات قابل تقدیر است و این دانشکده اگر بخواهد نقش اساسی ‌اش را که اعتلای وضعیت آموزش پرسنل وزارت ارتباطات است را عملیاتی کند، گام بسیار موثر و ارزشمندی است.

مهندس فرامرز رستگار، دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران، با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به موضوع آموزش های مهارتی در اینترنت اشیاء، اظهار داشت: در بحث IoT به غیر از آموزش های آکادمیک، آموزش‌های مهارتی هم لازم است که بعضا آنچنان که لازم است به آن توجه نمی شود، ولی دانشکده پست و مخابرات آن را در دستور کار خود قرار داده است.

دکتر صادق عباسی شاهکوه، معاون بررسی های فنی و صدور پروانه رگولاتوری هم با بیان اینکه بنده میزبانی دانشکده پست و مخابرات در رابطه با برگزاری دوره آموزشی اینترنت اشیاء با همکاری اتحادیه جهانی مخابرات را ارزشمند و قابل تقدیر می دانم، تصریح کرد: باید خیلی از شرکت ها را ترغیب کنیم تا وارد این فضا شوند و اولین قدم آموزش است که در این راستا دانشکده پست و مخابرات  اقدامات خوبی را انجام داده است و آینده خوبی نیز پیش رو دارد.

مطالب تفصیلی پیرامون موضوع این شماره از ماهنامه را در ادامه بخوانید و همچون گذشته، پیشنهادات و انتقادات ارزشمندتان را با ما در میان‌گذارید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-07 08:00

افزودن دیدگاه جدید