کد مطلب: 

202377

کوئیک ۳۳ میلیونی؛ جایگزین پراید آبان به بازار می‌آید

رضا تقی‌زاده، معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا از عرضه خودروی کوئیک در آبان ماه امسال به قیمت ۳۳ تا ۴۰ میلیون تومان خبر داده است.
کوئیک ۳۳ میلیونی؛ جایگزین پراید آبان به بازار می‌آید

به گزارش سیتنا، سایپا حدود ۴ ماه پیش از جدیدترین محصول خود به نام "کوییک" رونمایی کرد و گفت "طراحی این خودرو و تمام قطعات آن ایرانی هستند." در آن زمان قیمت این خودرو ۳۵ میلیون تومان تعیین شده بود.

تقی‌زاده گفته است خودروی کوئیک بهمراه دو محصول دیگر سایپا (ساینا و تیبا) می‌توانند جایگزین پراید شوند.

معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا همچنین گفته است: "در حال حاضر سهم پراید از سبد محصولات سایپا از ۶۸ درصد در سه سال پیش به ۲۵.۸ درصد کاهش یافته است."

قیمت خودروهای پراید در بازار هم اکنون بالای بیست میلیون تومان است.

پراید با اینکه کیفییت و ایمنی پایینی دارد اما به دلیل ارزانی از پرفروش‌ترین‌ خودروها در ایران بوده است و تلاش‌های برای جایگزینی خودرویی ارزان قیمت و دارای استانداردهای بالاتر تا کنون بی‌نتیجه بوده است.

پراید و پژو ۴۰۵ بیشترین طول عمر را در خط تولید خودروهای ایرانی دارند و بیش از دو دهه است که تولید شده‌اند.

معاون فروش و بازاریابی سایپا گفته است: "استراتژی ما کاهش تدریجی تولید پراید است، زیرا تولید پراید با قیمت‌های فعلی زیان ده است و به همین دلیل به دنبال تولید محصولی هستیم که رضایت بیشتری را جلب کرده و همچنین همراه با سودآوری باشد."

تقی زاده همچنین از راه‌اندازی خط تولید مشترک سایپا - سیتروئن تا پایان امسال خبر داده و از "خودروی C۳" به عنوان اولین محصول مشترک نام برده است.

در همین حال، شرکت خودروسازی رنوی فرانسه اعلام کرد در شش ماه اول سال جاری میلادی با فروش بیش از ۶۸ هزار خودرو در بازار ایران ، فروش محصولاتش در این بازار دو برابر شده است.

به گفته رنو موفقیت مدل‌های تندر و ساندروی رنو در ایران نقش اصلی را در افزایش فروش داشته است؛ دو محصولی که توسط شرکت خودروسازی سایپا عرضه می‌شوند.

در این مدت تعداد خودروهای فروخته شده رنو در ایران بیشتر از کشورهایی مثل بریتانیا بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-06 23:46

افزودن دیدگاه جدید