کد مطلب: 

202370
در دیدار وزرای ارتباطات ایران و تایلند، عنوان شد:

آغاز همکاری‌های ایران و تایلند در زمینه‌ی امنیت سایبری و کسب و کارهای نوپا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با وزیر اقتصاد ، دیجیتال و جامعه تایلند ، حوزه های آی تی ، امنیت سایبری و استارتاپ ها را برای همکاری با تایلند مناسب ارزیابی کرد.
آغاز همکاری‌های ایران و تایلند در زمینه‌ی امنیت سایبری و کسب و کارهای نوپا

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی در دیدار با پیچت دورونگ کاوروج وزیر اقتصاد ، دیجیتال و جامعه تایلند با اشاره به قدمت 400 ساله روابط ایران و تایلند، گفت: در سفر به تایلند مذاکراتی انجام شد و بر اساس این مذاکرات سندی تهیه شده است که با حضور مقامات بلند پایه دو کشور امضا می شود.

وی با تاکید بر اینکه در ایران و تایلند صنعت IT گسترش یافته است، اظهار داشت: آمادگی کامل داریم در زمینه امنیت سایبری ، حوزه نرم افزار و سخت افزار و IT با کشور تایلند همکاری داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهش را یکی دیگر از زمینه های همکاری با تایلند عنوان کرد و افزود: وزارت ارتباطات در این حوزه صاحب پژوهشگاه بزرگی است و همچنین دانشگاه های معتبری  در کشور وجود دارد.

وی استار تاپ ها را زمینه دیگر همکاری دو کشور دانست و تصریح کرد: ایران در حوزه کسب و کارهای الکترونیکی در سال گذشته موفق به ایجاد 100  هزار شغل شده است و آمادگی همکاری و تبادل تجربیات در این حوزه با کشور تایلند را داریم.

دکتر واعظی، همکاری در زمینه پست را به دلیل قدمت دو کشور در این زمینه مساعد ارزیابی کرد و گفت : برای همکاری های پستی دو کشور سندی مجزایی تهیه شود.

وی همچنین تبادل محصولات از طریق تجارت الکترونیک را باعث نزدیکی مردم دو کشور عنوان کرد.

وزیر ارتباطات تجارت ، صنعت و انرژی را از دیگر زمینه های همکاری بین دو کشور بیان کرد و تاکید داشت : ایران در آینده 200 میلیارد دلار در نفت ، گاز و پتروشیمی سرمایه گذاری می کند و در این زمینه قراردادی به مبلغ 12 میلیارد دلار با شرکت توتال منعقد شد.

وی تصریح کرد: در این زمینه مذاکرات خوبی با چینی ها و برخی کشورهای اروپایی ، کره جنوبی ، روسیه و همچنین آمریکا داشته ایم و همین فرصت  هم در اختیار کشور تایلند قرار دارد تا بتواند در این زمینه نیز با ایران همکاری کند.

دکتر واعظی در پایان دیدار با  وزیر اقتصاد ، دیجیتال و جامعه تایلند ، به نمایندگی از رییس جمهور ایران  از نخست وزیر تایلند برای حضور در ایران دعوت کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-06 17:13

افزودن دیدگاه جدید