کد مطلب: 

202369

برگزاری اجلاس وزرای اقتصاد ترکیه و قطر به میزبانی وزیر ارتباطات ایران

اجلاس وزرای اقتصاد و تجارت ترکیه و قطر به میزبانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، برگزار شد.
برگزاری اجلاس وزرای اقتصاد ترکیه و قطر به میزبانی وزیر ارتباطات ایران

به گزارش سیتنا، در این اجلاس طرفین بر ضرورت همکاری های مشترک و بهره برداری از ظرفیت های و توانمندهای هریک در راستای تامین نیازهای اساسی و از جمله غذایی مردم قطر ،که با تحریم های تعدادی از کشورهای منطقه مواجه شده اند؛ تاکید و  اعلام کردند: از آنجایی که اعمال تحریم بر ملت ها به دلایل سیاسی غیر قابل قبول است، آمادگی خود را جهت همکاریهای مشترک تجاری ، بازرگانی و حمل و نقل  به مقصد این کشور و رفع نیازمندیها، اعلام کردند.
در این نشست با بررسی موانع  ادارای و لزوم تسریع در رساندن کالاهای مورد نیاز مردم مسلمان این کشور، نسبت به شناسائی مشکلات و رفع موانع  اداری و خصوصا جهت ترانزیت کالاها از کشور های همسایه از جمله ترکیه به طور مبسوط  مذاکره و راه حل های  لازم  در راستای تسریع در عملیات کمک رسانی به عنوان یک امر انسان دوستانه، برای کشور دوست و همسایه ، مورد توجه قرار گرفت.
در این دیدار هریک از طرفین ضمن تاکید بر ظرفیت ها و توافق های هریک از کشور ها و ایجاد یک رابطه بازرگانی و تجاری پایدار ، پیشنهاد تشکیل کمیته سه جانبه را مورد توافق قرار دادند که در موضوع  ترانزیت سریع کالا از مسیرهای زمینی و همچنین ترانشیپ از طریق بنادر کشور اقدام کنند.
در ادامه این ملاقات ، نیهات زیپکچی  وزیر اقتصاد ترکیه و شیخ احمد بن جاسم آل ثانی وزیر اقتصاد قطر از ابتکار و برگزاری این نشست توسط دکتر واعظی تشکر کردند.
همچنین  از اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با هرگونه تحریم ظالمانه و ناعادلانه و  از اینکه ایران آمادگی خود را برای صادرات محصولات غذایی و سایر کالاهای کشور قطر اعلام می کند، قدردانی کردند.
در این نشست این مقامات، نسبت ایجاد کانال و معبر معتبر ، برای ترانزیت کالا از سایر کشورهای همسایه از جمله ترکیه، استقبال کردند.
در پایان این اجلاس پیش نویس اسناد این همکاری بین  طرفین مبادله و مقرر  شد در اولین فرصت ممکن اجلاس سه جانبه فنی سه کشور در تهران برگزار شود.
یادآوری می شود، دکتر محمود واعظی قبل از این نشست با وزیر اقتصاد قطر  دیدار کرد.
در این دیدار دکتر واعظی  به تاکید مقامات جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با  ملت و دولت قطر در مقطع کنونی اشاره کرد و آن را وظیفه انسانی و دینی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و اظهار امیدواری کرد: کشورهای منطقه با صلح و برای رسیدن  به منطقه ای امن و با ثبات توام با آرامش، تلاش کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-06 17:06

افزودن دیدگاه جدید