کد مطلب: 

202366
پژوهشی تحت نظر آفکام، اعلام کرد:

دیدگاه متفاوت والدین درباره‌ی انتشار تصاویر کودکانشان در اینترنت

یک پژوهش که زیر نظر آفکام، نهاد ناظر بر رسانه‌ها در بریتانیا، انجام شده نشان می‌دهد که والدین در مورد این که گذاشتن عکس فرزندانشان در شبکه‌های اجتماعی کار درستی است یا نه، نظر یکسانی ندارند.
دیدگاه متفاوت والدین درباره‌ی انتشار تصاویر کودکانشان در اینترنت

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، طبق این تحقیق نیمی از والدین می‌گویند که از منتشر کردن اطلاعات بیش از حد درباره فرزندانشان در شبکه‌های اجتماعی خودداری می‌کنند. دلیل عمده این افراد برای چنین کاری حمایت از حریم خصوصی فرزندان زیر ۱۸ سالشان بود.

هرچند که یک پنجم این افراد گفتند که دست‌کم یک بار در ماه عکس بچه‌هایشان را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند. این نظرسنجی در ماه آوریل انجام شد و هزار نفر هم در آن شرکت کردند.

طبق تحقیق آفکام، ۵۶ درصد والدین گفتند که تصویر فرزندانشان را در شبکه‌های اجتماعی نمی‌گذارند. ۷۰ درصد گفتند که به نظرشان منتشر کردن عکس دیگران بدون گرفتن اجازه کار درستی نیست. ۳۶ درصد معتقدند که حتما باید دسترسی به عکس‌ها محدود به دوستان و دنبال‌کنندگان شود. ۵۰ درصد فکر می‌کنند پاک کردن عکس‌ها پس از انتشارشان در شبکه‌های اجتماعی سخت است.

لیندزی فوسل، یکی از مدیران آفکام در این رابطه به بی‌بی‌سی گفت: "والدین در مورد این که انتشار تصاویر فرزندانشان در اینترنت منطقی است یا نه نظرات کاملا متفاوتی دارند. ولی خبر خوب این است که حدود ۸۰ درصد کسانی که تصاویر را منتشر می‌کنند در مورد محدود کردن کسانی که می‌توانند تصاویر را ببینند (برای مثال خانواده و دوستان) کاملا مطمئن هستند."

از میان کسانی که مخالف انتشار تصاویر هستند، ۸۷ درصد گفتند که زندگی بچه‌ها باید خصوصی بماند و ۳۸ درصد هم گفتند که بچه‌هایشان از آن‌ها خواسته‌اند تا تصاویرشان را آپلود نکنند.

ولی ۵۲ درصد از کسانی که موافق همرسانی تصاویر هستند گفتند فرزندان آن‌ها از انتشار عکس‌ها و ویدئو‌هایشان در اینترنت خوشحال هستند و تنها ۱۵ درصد آن‌ها گفتند نگران این هستند که فرزندانشان وقتی بزرگ شدند در مورد این قضیه چه فکری می‌کنند.

بیشتر کسانی که در نظرسنجی شرکت کردند گفتند که شرایط شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیغام‌رسان را بدون این که بخوانند، قبول می‌کنند و نیمی از آن‌ها گفتند که همیشه پاک کردن عکسی را که در اینترنت آپلود می‌شود، آسان نمی‌دانند.

در این رابطه "ان‌اس‌پی‌سی‌سی" یکی از سازمان‌های خیریه حامی کودکان در بریتانیا از والدین خواست نسبت به مشکلات فرزندانشان دغدغه بیشتری داشته باشند.

سخنگوی این سازمان گفت: "هربار که یک عکس یا ویدئو آپلود می‌شود، ردپایی دیجیتال از یک بچه تولید می‌شود که می‌تواند تا بزرگسالی او هم ادامه پیدا کند. همیشه مهم است که قبل از انتشار عکس یا ویدئو از فرزندانتان اجازه بگیرید. در مورد هر خردسالی بهتر است با خودتان فکر کنید که از انتشار عکس خوشحال می‌شود یا خجالت می‌کشد، اگر مطمئن نیستید بهتر است که عکس را منتشر نکنید."

فرهنگ سلفی

این تحقیق همچنین میزان دغدغه افراد را نسبت به عکسهایی که از خودشان منتشر می‌کنند، نشان می‌دهد.

از میان کسانی که از خودشان سلفی می‌گیرند، ۶۱ درصد می‌گویند عکسشان مناسب است، ۲۹ درصد می‌گویند که عکسشان را ادیت می‌کنند و ۱۷ درصد می‌گویند که برای آن بیش از ۲ دقیقه وقت می‌گذارند.

افرادی که در این تحقیق شرکت کردند همچنین گفتند که به طور متوسط برای هر سلفی که منتشر می‌کنند، ۶ عکس از خودشان می‌گیرند. گذشته از آن استفاده از فیلترهایی که در فیسبوک، اینستاگرام، اسنپچت و سایر شبکه‌های اجتماعی است، موجب شده تا نزدیک نیمی از کسانی که سلفی می‌گیرند قبل از انتشار حدود یک دقیقه را صرف ادیت عکس کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-05 17:15

افزودن دیدگاه جدید