کد مطلب: 

202365

سامانه کارپوشه ملی ایرانیان چیست؟

سـامانه کارپوشـه ملـی ایرانیان با همکاری مشـترک سـازمان فناوری اطلاعات ایران، شـرکت پسـت جمهـوری اسلامی ایـران و دسـتگاههای اجرایـی و نهادهـای عمومـی طراحـی، پیاده سـازی و بهـره بـرداری شد.
سامانه کارپوشه ملی ایرانیان چیست؟

به گزارش سیتنا، سـامانه کارپوشـه ملـی ایرانیـان در راستای دسترسی آزاد به اطلاعات و با هدف  ارسـال الکترونیکی بلا واسطه  اعلان های رسـمی دسـتگاه هـای اجرایی کشـور بـه آحـاد مـردم و موسسـات حقوقی کـه متقاضی دریافـت خدمات دولتی و عمومی هسـتند ایجاد شده است.

در ایـن سـامانه هـر یـک از مـردم یـا کسـب وکارها، دارای کارپوشـه های الکترونیکـی واحد تحت عنـوان "ایران پوشـه" بوده و کلیـه اقلام تحویـل گرفتنـی الکترونیکـی خود شـامل اعلان هـا و ابلاغیه های دولتی و عمومـی را از تمام دسـتگاههای اجرایـی و نهادهـای عمومـی به صـورت یکپارچه و اختصاصی دریافت کرده و از هر جایی بدان دسترسـی خواهند داشـت.

ارایه خدمات درخواستی آحاد مردم در کوتاهترین زمان ممکن ،افزایش کیفیت ارائه خدمات دولت الکترونیکی ،افزایش آگاهی و سواد اطلاعاتی  کاربر از مقررات و مقتضیات فرآیندهای دستگاههای دولتی ، فراهم کردن بستر ارتباطی بی واسطه دولت با اشخاص حقیقی و حقوقی ،ایجاد یک کارپوشه شخصی مجتمع و واحد جهت اعلان ها  و ابلاغیه های  دولتی و عمومی مورد تقاضا و همچنین ارایه ااطلاعات از سوی دولت به مردم به صورت یکپارچه از مهمترین اهداف سامانه کارپوشه ایرانیان است .

این مصوبه فراهم‌کننده زمینه تحقق ایجاد یک بستر امن و یکتا و قابل اعتماد برای مبادلات کاغذی اسناد میان مردم و دولت اعلام شده و به گفته مسوولان، در این طرح، بستری فراهم می‌شود تا در فاز اول، دستگاه‌های اجرایی بتوانند در کارپوشه هر فرد ایرانی، بازخوردهای دولت از اطلاعات، اسناد و مدارک و همچنین خروجی فعالیت‌ها را ارسال کنند. همچنین مردم می‌توانند از کارپوشه خود، نتیجه خدماتی را که می‌خواهند از دستگاه‌ها بگیرند، شامل مجوزها، اسناد، مدارک و پیگیری آن‌ها را انجام دهند.

این بستر واحد و تجمیع شده صرفه جویی بسیار زیادی را در جهت حذف هزینه های سربار دستگاه‌ها جهت ارسال اعلان و ابلاغیه ها و همچنین کاهش ترافیک تبادل و گردش اطلاعات مورد نیاز از شبکه داخلی دستگاه‌ها و نهادهای عمومی را در بردارد.

از دیگر ویژگیهای بر جسته این بستر می توان به کاهش مراجعه حضوری مردم به دستگاه های اجرایی، نهادهای عمومی، تسریع در پاسخگویی به ارباب رجوع و تجمیع تمام اعلانات و مکاتبات دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی به اشخاص در سامانه ای واحد اشاره کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-05 16:54

دیدگاه‌ها

تصویر عبدالکریم قلائی زاده
این کارها خیلی خیلی خوب و لازم است و دست همه کسانی که درگیر بوده درد نکنه و خدا قوت، اما مسئله اصلی این است که این نوع کارها مانند ابزاری برای دور کردن غرغر مراجعین از خود می باشد و پشت این موضوع که کار داره انجام میشه پنهان می شوند. لازمه این کارها این است که زمان اجرای هر نوع خدمات هم تعریف شود، در آن صورت اگر کارمندی کارخود را به موقع انجام نداد مشخص می شود و خلاف کار نمی تواند پشت این نوع ابزارها قایم شود و بیت المال و دولت محترم اسلامی را بد نام کند. به امید روز بهتر
ارسال شده توسط عبدالکریم قلائی زاده در 15 مرداد 96 - 10:47

افزودن دیدگاه جدید