کد مطلب: 

202364

سازوکار یوتیوب برای مراقبت از کودکان در حال فروپاشی است

گزارش یک گروه دیدبان خاطرنشان می‌کند سازوکار یوتیوب برای مراقبت از کودکان در حال فروپاشی است. این نگرانی دایمی وجود دارد که افرادی که خواهان آزار و اذیت و سوء استفاده از کودکان و نوجوانان هستند از شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کنند.
سازوکار یوتیوب برای مراقبت از کودکان در حال فروپاشی است

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از بی بی سی، یوتیوب شبکه‌ای از داوطلبان دارد که کارشان شناسایی محتوا و اظهارنظرهای نگران‌کننده در این سایت است. این شبکه که شامل داوطلبانی برای نظارت بر یوتیوب برای یافتن نشانه‌هایی از سوءاستفاده احتمالی از کودکان است از وضعیت موجود در این سایت ابراز نگرانی کرده است.

این گروه به نام تراستد فلگرز (Trusted Flaggers) به بی‌بی‌سی گفته است که یوتیوب در حال حاضر با انبوه گزارش‌های موارد سوءاستفاده و آزار رو‌به‌رو است که هنوز نتوانسته به آنها رسیدگی کند. یکی از این داوطلبان گفت به بیش از ۹ هزار مورد که او هشت ماه پیش گزارش کرده بود، هنوز رسیدگی نشده است. یوتیوب که گوگل مالک آن است گفته است به شدت جلوی محتوایی را که هدفش سوء استفاده از کودکان باشد می‌گیرد.

شماری از اعضای تراستد فلگرز همچنین نسبت به موثر بودن سیستم گزارش‌دهی عمومی در مورد چنین محتواهایی تردیدهایی دارند. آنها در یک دوره زمانی ۶۰ روزه صدها حساب کاربری را در یوتیوب که به احتمال قوی دستورالعمل‌های سایت را نقض کرده بودند، گزارش کردند. اما از ۵۲۶ موردی که این افراد گزارش دادند تنها در ۱۵ مورد پاسخ دریافت کردند.

این گروه به خصوص به کامنت‌هایی اشاره کرده‌اند که عمدتا روی ویدیوهایی که نوجوانان و کودکان ساخته‌اند گذاشته می‌شوند. این ویدیوها به گفته این گروه محتوای پورنوگرافی ندارند و حاوی صحنه‌های برهنگی هم نیستند. بسیاری از آنها به دست نوجوانان ساخته شده و در این ویدیوها، آنها از ستارگان مورد علاقه‌شان تقلید می‌کنند، ورزش می‌کنند یا با دوستان خود هستند.

اما کامنت‌هایی که گذاشته می‌شوند اغلب شامل محتوای جنسی هستند. برخی از آنها این کاربران جوان یوتیوب را به ساختن ویدیوهایی با پوشش کمتر یا برهنه تشویق می‌کنند یا آنها را ترغیب می‌کنند که در مورد بدنشان حرف بزنند. برخی هم از این افراد کم سن و سال دعوت می‌کنند تا به طور خصوصی در اپلیکشین‌های پیام‌رسانی حرف بزنند.

یکی از داوطلبان گفته است در هفته‌های اخیر تلاش‌هایی از سوی کارمندان یوتیوب صورت گرفته تا به این گزارش‌ها رسیدگی کنند اما "هنوز گزارش‌های زیادی وجود دارند و به نظر می‌رسد یوتیوب تلاش چندانی در این زمینه نمی‌کند."

یوتیوب حاضر به مصاحبه در این زمینه نشده اما سخنگوی آن به بی‌بی‌سی گفته است این شرکت به جدیت جلوی محتوایی را که بخواهد از کودکان سوء استفاده جنسی کند، می‌گیرد.

انتهای پبام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-05 16:46

افزودن دیدگاه جدید