کد مطلب: 

202280
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد:

فراخوان پذیرش شرکت‌های نوپا در پارک علم و فناوری حوزه‌ی ICT

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از اعلام فراخوان پذیرش شرکت‌ها در پارک علم و فناوری حوزه‌ی ICT خبر داد و گفت: با اعلام نتیجه این فراخوان، شرکت‌های نوپا با مجوز مرکز رشد دانشگاه تهران پذیرش و مستقر می شوند.
فراخوان پذیرش شرکت‌های نوپا در پارک علم و فناوری حوزه‌ی ICT

به گزارش سیتنا، دکتر محمد خوانساری در مراسم افتتاح پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان تولید و اشتغال، گفت: اشتغال زایی و توسعه اقتصادی بدون توسعه اتصال دانش بنیان امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دنیا به عنوان توسعه دیجیتال در دنیا مطرح است، اظهار داشت: موضوعات فناورانه ای مانند اینترنت اشیا ، رایانش ابری ، داده های بزرگ و نسل پنجم که موجب تحول و ارزش آفرینی در در بخش های مختلف می شود.

خوانساری تاکید کرد: در جریان نوآوری و ارزش آفرینی بخش خصوصی، نقش اصلی را دارد و کسب و کار های نو آورانه را به بازار های بزرگ تبدیل می کند و برای اینکه ایده ها تبدیل به ثروت شوند نیاز به زنجیره ای دارد که پار ک های علم و فناوری کامل کننده این زنجیره هستند و نبود آن باعث توقف این زنجیره می شود.

وی با بیان اینکه تلاش هایی در دولت تدبیر و امید برای زیر سازی هایی کسب و کارهای نو آورانه انجام شده است، افزود: از طرفی دسترسی به بازار برای استار تاپ ها و شرکت های نوپا تسهیل شده است و بنگاه های کوچک و متوسط نقش کلید تری در توسعه اقتصادی دارند.

رییس مرکز تحقیقات ایران تصریح کرد: بنگاه ها برای رشد خود نیاز به زیست بوم دارند و این زیست بوم مکان محور است و امکانات مورد نیاز در نقطه ای باید فراهم باشد تا با استفاده از این امکانات هر چه سریعتر ایده ها تبدیل به صنعت و توسعه اقتصادی شود.

وی هدف این پارک علم و فناوری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را تسریع در زنجیره ایجاد شرکت ها و فناوری ها در این حوزه بیان کرد و گفت : پارک فناوری یکی از خطوط مقدم اقتصاد مقاومتی است که کمک به انتقال و بومی سازی دانش و فناوری و سرمایه می کند و باعث جذب منابع و سرمایه های شرکت های بین المللی در این حوزه می شود.

خوانساری تاکید کرد  تفاوت عمده ای بین این پارک و پارک های علم و فناوری های دیگر در کشور وجود دارد به طوری که این پارک به عنوان نخستین پارک صنعت در تکمیل ارتباط با بازار ایده های نو فعالیت می کند.

وی به برنامه ارایه شده برای دریافت مجوز این پارک از وزارت علوم اشاره کرد و افزود: تا سال 1400 به دنبال استقرار 54 شرکت داخلی و شرکت های بزرگ بین المللی هستیم تا اشتغال در لبه های تکنولوژی در این حوزه ایجاد شود.

رییس مرکز تحقیقات مخابرات ایران به سابقه‌ای اندازی این پارک اشاره کرد و گفت: کارهای مطالعاتی ابن پارک از سال های 81 و 82 آغاز شد و در سال 84 قراردادی برای مالکیت این پارک انجام شد اما تا سال 94 متوقف بود و از سال قرار داد به روز و با اخذ مجوز های لازم و در 2 سال گذشته کارهای آماده سازی و اجرایی در این پارک انجام شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-30 11:14

افزودن دیدگاه جدید