کد مطلب: 

202235

گوگل پیکسل ۲ به بازار می‌آید

شرکت گوگل قصد دارد تا دو ماه دیگر گوشی جدید خود یعنی مدل پیکسل دو را روانه بازار کند اما این مدل چه خصوصیاتی دارد و آیا می‌تواند حریف قدری برای گوشی‌های آیفون و سامسونگ باشد؟
گوگل پیکسل ۲ به بازار می‌آید

به گزارش سیتنا، شرکت گوگل اوایل پاییز امسال نسل جدید گوشی‌های خود را روانه بازار خواهد کرد. گوشی که از مدل جدید آیفون که قرار است در ماه سپتامبر رونمایی شود و نوت هشت سامسونگ که در همین ماه رونمایی خواهد شد ارزان‌تر است. برای همین شاید بسیاری از مشتریان را بتواند به سمت خود جلب کند.

در این گوشی، حاشیه نمایشگر نسبت به مدل پیکسل یک کاهش یافته است. به نظر می‌رسد گوگل نیز به فکر افزایش دادن نسبت نمایشگر به بدنه‌ گوشی‌های خود افتاده است.

صفحه نمایش پیکسل دو اولد است و با استفاده از این تکنولوژی کیفیت نمایشگر افزایش خواهد یافت. رزولوشن این گوشی کیو اچ‌دی است و نمایشگر‌های مورد نیاز پیکسل توسط شرکت ال جی تامین می‌شود.

در سخت افزار این گوشی از پیشرفته‌ترین پردازنده شرکت کوالکام استفاده خواهد شد. سایت‌های مختلف تکنولوژی در جهان ازاستفاده اسنپدارگون ۸۳۶ در این گوشی گزارش داده‌اند. اگر این اطلاعات درست باشد پیکسل دو اولین گوشی خواهد بود که از این پردازنده استفاده می‌کند. هم اکنون اکثر گوشی‌های پرچم‌دار در جهان از اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده می‌کنند.

از دیگر مشخصات فنی این گوشی می‌توان به ۴ گیگابایت حافظه‌ رم اشاره کرد. پردازندهٔ گرافیکی آدرینو ۵۴۰ در پیکسل قرار است استفاده شود که توان اجرای تمام بازی‌های اندروید را دارد.

این گوشی دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت است. بر اساس اطلاعات منتشر شده این گوشی دارای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگا پیکسلی است اگر گوگل با این مشخضات محصول جدید خود را روانه بازار کند با اینکه دستگاه از نظر سخت افزاری قوی است اما در زمینه عکاسی و فیلمبرداری از دو گوشی جدید آیفون و سامسونگ ضعیف‌تر خواهد بود.

با این همه پیکسل دو یک قدرت اصلی دارد و آن قدرت نرم افزاری آن است. برای این گوشی در پاییز امسال جدید‌ترین نسخه اندروید معرفی خواهد شد. دستیار گوشی جدید گوگل هم برای اولین بار در این گوشی استفاده می‌شود. البته بتدریج این قابلیت‌های نرم افزاری در اختیار مدل‌های دیگر هم قرار می‌گیرد با این همه، اندروید پیکسل مزایای خاص خود را دارد.

پیش‌بینی می‌شود قیمت پیکسل دو در حدود ۸۰۰ دلار باشد که ارزان‌تر از مدل جدید آیفون و سامسونگ نوت هشت خواهد بود. البته مدل جدید آیفون از دوربین دو گانه قوی و مدل نوت هم از قلم هوشمند بهره می‌برد. با این همه پیکسل هم با توجه به اندروید خاص و جدید خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

از نظر عملکرد و بر اساس بررسی بنچمارک آنتوتو پیکسل کنونی، در جایگاه دهمین گوشی اندرویدی سال ۲۰۱۶ قرار گرفته است.

این در حالی است که بسیاری انتظارهای بیشتری از این گوشی داشتند. در سال ۲۰۱۶ در کمال نا‌باوری اکثرا گوشی‌های چینی بودند که توانستند از گوگل پیکسل پیشی بگیرند. بر اساس بررسی انتوتو در بخش گوشی‌های تلفن اندرویدی بهترتیب وان‌پلاس ۳تی (با ۱۶۳ هزار امتیاز)، لئیکو پرو سه (با ۱۵۹ هزار امتیاز) و موتو زد ساخت شرکت موتورلا (با ۱۴۸ هزار امتیاز) در مکان‌های اول تا سوم در سال ۲۰۱۶ قرار گرفته بودند.

البته دوربین این گوشی تا کنون نظر برخی بررسی‌ها را به خود جلب کرده طوری که سایت معتبر دی‌پی‌ریویو از میان دوربین‌های معرفی شده در سال ۲۰۱۶ بهترین دوربین برای موبایل را دوربین گوشی پیکسل معرفی کرده است.

پیکسل و پیکسل ایکس ال گوشی‌هایی با ظاهری متفاوت و البته با سخت‌افزاری بسیار قدرتمند هستند که با لوگوی گوگل عرضه می‌شوند. پیکسل و پیکسل ایکس ال دارای صفحه نمایش ۵ و ۵. ۵ اینچی هستند و هر دو از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ در کنار ۴ گیگابایت رم بهره می‌برند.

وزن پیکسل ۱۴۳ گرم و پیکسل ایکس ال ۱۶۸ گرمی است. نمایشگر پیکسل ۵ اینچی دارای رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ و نمایشگر پیکسل ایکس ال ۵. ۵ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. هر دو گوشی سیم کارت نانو می‌خورد. ضمن اینکه هر دو گوشی گوگل مجهز به گوریلا گلس ۴، پردازنده اسنپ دراگون با معماری ۴ هسته‌ای و گرافیک آدرنوی ۵۳۰ هستند. حافظه داخلی این دو گوشی گوگل ۳۲ یا ۱۲۸ گیگ است و ۴ گیگ رم یا حافظه موقت دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-27 13:12

افزودن دیدگاه جدید