کد مطلب: 

202149

مذاکرات آمریکا و روسیه بر سر امنیت سایبری

خبرها حاکی از تلاش برای تشکیل یک کارگروه مشترک بین روسیه و آمریکا در زمینه امنیت سایبری است. امری که حتی از سوی جمهوری‌خواهان با بدبینی دنبال می‌شود. تحولات کاخ سفید در ارتباط با امور سایبری نیز بر نگرانی‌ها افزوده است.
مذاکرات آمریکا و روسیه بر سر امنیت سایبری

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، خبرگزاری "ریا نووستی" روسیه گزارش داد که آمریکا و روسیه در حال مذاکره برای تشکیل یک کارگروه مشترک با موضوع امنیت سایبری هستند.

آندری کروچشیک، فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در مذاکرات سایبری، به این خبرگزاری گفته است: «مذاکرات در جریان است. پیشنهادهای مختلفی از سوی دو طرف به بحث گذاشته می‌شود و هیچ کدام از طرفین ضرورت ادامه مذاکرات و تماس‌ها را رد نمی‌کند.»

یکی از مقامات روسیه که اخیرا در اجلاس گروه ۲۰ در هامبورگ در آلمان حضور داشت نیز پیش از این اعلام کرده بود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی او، توافق کرده‌اند تا درباره امنیت سایبری مذاکراتی بین دو کشور انجام گیرد. بر اساس توافق پوتین و ترامپ این گفت‌وگوها قرار بود یا از کانال سازمان ملل متحد انجام گیرد یا از طریق تشکیل یک کارگروه که ظاهرا دومین راه انتخاب شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود می‌نویسد هیچ یک از مقامات امنیتی و اطلاعاتی آمریکا یا اروپا در گفت‌وگوهای آغاز شده حضور نداشته‌اند و نشست‌ها با حضور مقامات سیاسی در سطح متوسط و نه عالی پیش رفته است.

یکی از منابع رویترز که نخواسته است نامش فاش شود، امکان همکاری آمریکا با روسیه در زمینه امنیت سایبری را "امید واهی" خوانده است، خصوصا که به گفته او "روسیه همچنان از پذیرش مداخله سایبری در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته آمریکا سر باز می‌زند."

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-23 00:33

دیدگاه‌ها

تصویر سعید
خدا رحم کند
ارسال شده توسط سعید در 31 تير 96 - 20:24

افزودن دیدگاه جدید