کد مطلب: 

202139

تکذیب موافقت تلگرام برای انتقال سرورهایش به ایران

ساعاتی پس از آنکه جهانگرد معاون وزیر ارتباطات از موافقت تلگرام برای انتقال سرورش به ایران خبر داد، واعظی وزیر ارتباطات با تصحیح سخنان معاونش، گفت که ایشان گفتند که ما برای انتقال سرورهای تلگرام به ایران در حال مذاکره هستیم، اما تاکنون هیچ اقدام علمی انجام نشده است.
تکذیب موافقت تلگرام برای انتقال سرورهایش به ایران

به گزارش خبرنگار سیتنا، نصرالله جهانگرد، در یک نشست خبری در محل نمایشگاه الکامپ بیست و سوم و در پاسخ به سؤال فارس، گفت: طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، شرکت‌های بین المللی که می‌خواهند در ایران کار کنند، باید سرورشان به داخل ایران بیاید که برای این کار، به آنها زمان و مهلت می‌دهیم و به دلیل همین الزام، تلگرام پذیرفته که بیاید، در غیر این صورت مشمول سیاست‌های مصوب خواهند شد.

اما ساعاتی بعد، محمود واعظی در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ درباره اخبار مبنی بر انتقال سرورهای تلگرام به ایران، اظهار کرد: رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفته‌اند که ما برای انتقال سرورهای تلگرام به ایران در حال مذاکره هستیم، اما تاکنون هیچ اقدام علمی انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در شورای عالی فضای مجازی به ما تکلیف شد که با تلگرام برای انتقال سرورهایش به ایران مذاکره کنیم. مذاکراتی انجام شده و برروی کلیات توافق شده است. اما درباره نحوه بهره‌برداری و چارچوب موجود، این مذاکرات ادامه دارد و به محض اینکه به نتیجه برسیم، آن را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-22 15:19

افزودن دیدگاه جدید