کد مطلب: 

202137
مدیرعامل آسیاتک در افتتاح دیتاسنتر ملی برج میلاد، تشریح کرد:

دلایل راه‌اندازی دیتاسنتر ملی آسیاتک در بلندترین و مستحکم‌ترین سازه مخابراتی کشور

مدیرعامل آسیاتک در افتتاح دیتاسنتر ملی این شرکت در برج میلاد، گفت: ما آمادگی کامل داریم که از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها حمایت کنیم و با تسهیلات ویژه ای نیازهای سخت افزاری و نیازهای دسترسی به شبکه را در اینجا تامین کنیم.
راه‌اندازی دیتاسنتر ملی آسیاتک در مستحکم‌ترین سازه مخابراتی کشور

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس "محمد علی یوسفی‌زاده" در مراسم افتتاح فاز یک دیتاسنتر ملی آسیاتک در برج میلاد، به اشاره به برج های بلند مخابراتی در کشورهای مختلف دنیا، در خصوص راه اندازی دیتاسنتر آسیاتک در برج میلاد، گفت: مجموعه فراز 284 یک فضای 900 متری و 360 درجه است که به صورت 16 اسلایس مجزا از هم طراحی شده است. در هر سایز به طور برنامه ریزی شده 20 رک ارتباطی و مخابراتی طراحی و اجرا شده است که این رک ها از 4 مگا وات برق اصلی از مسیرهای ورودی برج تغذیه می شوند و با اتاق اصلی برج با فیبر ارتباط مستقیم و مستقل وجود دارد و از آنجا به مراکز مخابراتی و مراکز زیرساخت، فیبر تاریک وجود دارد و همچنین بین تمامی فضاها از دو مسیر رفت و برگشت، فیبر از تمام اسلایس ها چرخیده است و قابلیت بهره برداری پورت های 1 گیگ، 10 گیگ، 40 گیگ و 100 گیگ پیش بینی شده است که بسته به نیاز سرویس گیرنده ها از فضاها قابل ارائه است.

وی در خصوص ویژگی های منحصر به فرد برج میلاد به عنوان مستحکم‌ترین سازه مخابراتی کشور، گفت: برق شهری متفاوت از دو مسیر مختلف و برج CHP و ژنراتورهای دیزلی که طراحی شده است از نکات قابل توجه است. مدل طراحی برق و سرمایش که از کف اتفاق می افتد نیز بسیار حائز اهمیت است. اتاق مانیتورینگ مستقر در فضای 284 وجود دارد که به ناک اصلی شرکت مرتبط است و در دو مرحله پایش اطلاعات و مانیتورینگ صورت می گیرد و در صورتی که نیاز به ارائه خدماتی باشد، توسط همکاران ما به مشترکین ارائه خدمت می شود. در همین حال، امکان تفکیک و اختصاصی سازی فضاها برای استفاده و بهره برداری های خاص وجود دارد که قابل ارائه است.

وی در خصوص مزایای ملی راه اندازی دیتاسنتر آسیاتک در برج میلاد، گفت: این اقدام باعث تسهیل انتقال محتواهای ایرانی از خارج به داخل کشور می شود. به دلیل اینکه وقتی ما سال 92 این کار را شروع کردیم ارتباط با هسته شبکه کشور خیلی راحت به دست نمی آمد و ما در اولین اقدام، از فضاهای زیرساخت خودمان استفاده کردیم، فضای زیرساخت تعاریف دیگری داشت و بهینه سازی آن نکات خاص خودش را داشت و بعد از آن دیتاسنتر خود آسیاتک به کمک این ماجرا آمد و در نهایت این فضا در حال حاضر می تواند به راحتی چند ده برابر این اتفاقی که تا الان رخ داده است را مدیریت کند به انتقال دیتاها کمک کند.

مدیرعامل آسیاتک، گفت: اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم از نکات دیگر است. نکته دیگر سرعت بالای ارتباط است که به هر حال بستر فیبرنوری و شبکه ای که طراحی شده و مقدار IP که قابل اختصاص برای یک برج است برای بهره برداری راحت‌تر کمک می کند و از همه اینها مهمتر ما آمادگی کامل داریم که از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها حمایت کنیم و با تسهیلات ویژه ای نیازهای سخت افزاری و نیازهای دسترسی به شبکه را در اینجا تامین کنیم که با پروتکل خاص و حمایتی این قضیه اجرایی شود.

وی ضمن اشاره به سرویس های قابل ارائه به سازمان ها و ارگان ها توسط این دیتاسنتر، گفت: ایجاد گیت سنتر و مدیا سنتر از دیگر اتفاقاتی است که معمولا قابل استفاده است و در برج ها دیده می شود که در این دیتاسنتر هم اجرا شده است.

وی، خاطرنشان کرد: ارائه سرویس های بی سیم، دکل ها و رادیوهای نقطه به نقطه بحثی بسیار جدی است، مخصوصا در کلانشهری مانند تهران که می تواند خیلی از اینها را تجمیع و یا کوتاه کند و به زیباسازی شهری کمک شایانی خواهد کرد. برای اینکه دیگر نیازی نباشد برای یک ارتباط، چند نقطه دکل ارتباطی زده شود تا آن دید فراهم شود و رادیوها بخواهند به همدیگر مرتبط شوند.

وی در پایان گفت: راه اندازی این دیتاسنتر می تواند کمک شایانی به دارندگان پروانه مخصوصا شرکت هایی که پروانه جدید دریافت کردند و نیاز به سرمایه گذاری بزرگ دارند داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-22 13:33

افزودن دیدگاه جدید