کد مطلب: 

202120
دبیر شورای عالی فضای مجازی در افتتاح نمایشگاه الکامپ:

صداوسیما و وزارت ارشاد در کاهش ترافیک ویدئویی کشور مقصرند

دبیر شورای عالی فضای مجازی، گفت: در توسعه فضای مجازی کشور، بخش قابل توجهی از ترافیک کشور VOD و تصویر است. این عدد شاید در بسیاری از کشورها از ۶۰ درصد ترافیک تجاوز کرده اما در کشور ما این عدد ۱۵ درصد است.
صداوسیما و وزارت ارشاد در کاهش ترافیک ویدئویی کشور مقصرند

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی امروز (جمعه) در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ، با اشاره به اختلافات موجود بین قوه قضاییه و دولت درباره برخی از مباحث مطرح‌شده در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اظهارکرد: در کارگروه تعیین مصادیق مکانیزمی برای این اختلافات پیش‌بینی شده است. این روش پاسخگو است.

وی ادامه داد: در این کارگروه نظام رای‌گیری وجود دارد و صلاح نیست که موارد آن به بیرون تسری پیدا کند. البته در صورت ادامه‌دار شدن این موضوع ما قطعا در شورا به آن خواهیم پرداخت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در توسعه فضای مجازی کشور، بخش قابل توجهی از ترافیک کشور VOD و تصویر است. این عدد شاید در بسیاری از کشورها از ۶۰ درصد ترافیک تجاوز کرده اما در کشور ما این عدد ۱۵ درصد است و صدا و سیما و وزارت ارشاد هم در این زمینه بی‌تقصیر نیست. ما در حوزه فرهنگ‌سازی که مبتنی بر ویدیو است،‌ ما شاهد کم‌کاری هستیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در روز یکشنبه بیان کرد: در فاز سوم ما یک موضوع ایمن‌سازی شبکه موجود داشتیم، تا ضمن حصول شبکه ملی اطلاعات در سه فاز، این شبکه فعلی بدون اینکه در کارکردهایش وقفه‌ای ایجاد شود و ضمن اینکه توسعه خود را داشته باشد، بستر را برای شبکه ملی اطلاعات آماده کند.

فیروزآبادی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای سالم‌سازی فضای مجازی در سال گذشته گفت: سال گذشته ما مصوباتی در شورای عالی داشتیم که در جهت ساماندهی این فضا بود. از جمله این مصوبات می‌توان به مدیریت شبکه‌های اجتماعی، تقویت شبکه‌های اجتماعی داخلی، استقرار سامانه‌ای برای معرفی کانال‌ها و اقداماتی در راستای کاهش تخلفات در انتخابات اشاره کرد.

فیروزآبادی در پاسخ به این سوال که آیا درباره مسئولیت وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم با شما صحبت شده، گفت: خیر! با کسی مذاکره نشده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-21 16:26

افزودن دیدگاه جدید