کد مطلب: 

202117
معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات، خبر داد:

امکان مشاهده‌ی روزی ۵ ساعت ویدئو آنلاین، بدون هزینه‌ی اضافی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: بر اساس مدل تعرفه گذاری نامحدود اتصال داده در بخش ثابت نهایی، کاربران خانگی در حالت استفاده از سرویس های ویدئو آنلاین در صورتی که هر روز ۵ ساعت سرویس ویدئویی داخلی را ملاحظه کنند و این رفتار را هر روز در ماه تکرار کنند، نیازی به پرداخت هزینه ندارند.
امکان مشاهده‌ی روزی ۵ ساعت ویدئو آنلاین بدون هزینه‌ی اضافی

به گزارش سیتنا، مهندس محمد جواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات، اظهار داشت: پس از ساعتها بحث و کار کارشناسی مدل تعرفه گذاری نامحدود اتصال داده در بخش ثابت نهایی شد که این پیشنهاد چهارشنبه گذشته به کمیسیون تخصصی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات با ابراز تشکر از صاحب‌نظران و اپراتورهای ارتباطی و فعالان بازار محتوا برای همکاری در تهیه این پیش نویس و پیگیری های وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات، در خصوص این مدل پیشنهادی، گفت: هر بسته سرویس شامل یک کف و یک سقف سرعت است و سرعت سرویس نباید از کف کمتر باشد.

وی ادامه داد: این موضوع به دلیل ماهیت سرویس ADSL در تضمین سرعت خط، لحاظ شده است. مجموعا تاکنون ۳ بسته پیشنهاد شده که بر این اساس سرعت تا ۲ مگابیت در ثانیه، تا ۶ مگابیت در ثانیه و ۱۶ مگابیت در ثانیه را در بر می گیرد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه در هر بسته برای ترافیک داخلی و اینترنت دو سقف در نظر گرفته شده که سقف ترافیک داخلی ۱۰ برابر اینترنت است، گفت: بر این اساس عملا کاربران خانگی در صورت استفاده از سرویس های ویدئو آنلاین در صورتی که هر روز ۵ ساعت سرویس ویدئویی داخلی را ملاحظه کنند و این رفتار را هر روز در ماه تکرار کنند، نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

مهندس آذری جهرمی اظهار داشت: اطمینان دارم که این موضوع باعث رشد جهشی محتوای صوتی و تصویری بر بستر شبکه ملی اطلاعات خواهد شد که این مهم زمینه ساز اشتغال و پویایی زیادی در حوزه فناوری و فرهنگی کشور خواهد شد.

به گفته وی، سقف سرویس اینترنت نیز بر اساس میانگین حداکثر مصرف فعلی کاربران در نظر گرفته شده و عملا ترکیب به گونه ای خواهد بود که بیش از ۹۰ درصد کاربران با خرید این بسته ها دیگر نیازی به پرداخت شارژ اضافی ندارند.

مهندس آذری جهرمی اضافه کرد: برای حصول به این مدل، تعرفه سرویسها بین اپراتورها و مخابرات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت نیز اصلاح شده که کار بسیار پیچیده ای بود و همکاری مخابرات تاکنون بسیار سازنده بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: جزئیات قیمت و مابقی مسائل را سازمان تنظیم مقررات پس از تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ابلاغ خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-21 11:08

دیدگاه‌ها

تصویر آریا
بنده هر روز توی سایت ها وبگردی میکنم و هیچ دانلودی انجام نمی دهم. اما ترافیک مصرفی من زود تمام می شود. بعضی از دوستان می گویند به خاطر نمایش عکس ها در صفحه ی سایت ها، از ترافیک کم میشه. مسئولین فکری به حال این قضیه کنند
ارسال شده توسط آریا در 31 تير 96 - 19:09

افزودن دیدگاه جدید