کد مطلب: 

202077

توسعه‌ی باند پهن راهبرد اصلی گروه مخابرات ایران است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مراسم رونمایی از دستاوردهای شرکت مخابرات ایران در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات بر نقش محوری و کلیدی این شرکت در تحقق و توسعه شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد.
توسعه‌ی باند پهن راهبرد اصلی گروه مخابرات ایران است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سراییان از 10 محور کلیدی برنامه های شرکت مخابرات ایران برای استقرار و توسعه شبکه ملی اطلاعات خبرداد و گفت: این شرکت برنامه خود را درحوزه های شبکه های مترو و انتقال ، شبکه های توزیع محتوا (CDN)، مدیریت منابع شبکه، زیرساخت آی پی، مراکز داده و میزبانی داخلی، شبکه های دسترسی، مراکز تبادل ترافیکIXPها، زیرساخت های مدیریتی و دسترسی به اینترنت، امنیت و خدمات پایه برای توسعه شبکه ملی اطلاعات انجام داده است.

وی افزود: برای تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات، شرکت مخابرات ایران به تامین منابع و سرمایه گذاری، توسعه سرمایه انسانی، ارایه خدمات نوین، تحول فرهنگی دربدنه مدیریتی واجرایی، تحول درساختار حاکمیت و مدیریتی، اصلاح فرایندها وتوسعه زیرساخت و شبکه و به کارگیری ابزارهای نوین پرداخت.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تشریح اقدامات مدرن سازی شبکه و فناوری اطلاعات گفت: در سال 96، 2500 میلیارد تومان و در سرمایه گذاری 5 ساله ، 10 هزار میلیارد تومان،  سرمایه گذاری  در این بخش خواهیم داشت.

وی از توسعه CDN در 4 نقطه از کشور خبر داد  و گفت: ایجاد  هم افزایی و رونق بخشی به کسب و کارهای مبتنی بر IP موجب افزایش ظرفیت ارائه خدمات محتوایی شبکه می شود.

دکتر سراییان همچنین به 82 پروژه تعریف شده شرکت مخابرات ایران در سال 95 اشاره کرد و گفت: اقدامات کلیدی مخابرات در سه محور بهینه سازی و بهره وری، توسعه و سرمایه گذاری و محصول و بازار جدید، مبتنی است که در نهایت موجب رهبری فناوری، امکان ارائه خدمات جدید و ایجاد درآمد پایدار برای شرکت مخابرات ایران خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه باند پهن راهبرد اصلی گروه مخابرات ایران است، اضافه کرد: در بخش باند پهن همراه، شبکه wifi اپراتوری و زیرساخت شبکه LTE و در بخش باند پهن ثابت، دسترسی باند پهن برای خانه های مسکونی و hotspot های عمومی مورد نظر است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-17 17:20

افزودن دیدگاه جدید